Wampiry nie mogą czuć się bezpiecznie w społeczeństwie oddającym regularnie krew. Może im grozić nawet śmierć głodowa – sugeruje hiszpańska kampania telewizyjna z lutego br.
Spot reklamowy na zlecenie Hiszpańskiego Stowarzyszenia Dawców Krwi (La Federación Española de Donantes de Sangre) wyreżyserował przy współpracy z hiszpańską stacją telewizyjną TNT, José Skaf. Film przedstawia losy młodego wampira, który w związku z kampanią namawiającą do krwiodawstwa, zaczyna mieć problemy z pożywieniem. Celem kampanii było zachęcenie młodych ludzi do oddawania krwi. Forma reklamy odwoływała się do nowego serialu TNT – "Dzienniki Wampirów" ("The Vampire Diaries") oraz do globalnego ’wampirzego’ trendu w kinie młodzieżowym.
Autorzy kampanii korzystając z wampirycznej stylistyki najprawdopodobniej zapomnieli, że obecnie wampiry odgrywają pozytywne role w medialnych przedstawieniach i młodzież z nimi sympatyzuje. Tak jak w przypadku zekranizowanej sagi "Zmierzch", opowiadającej historię miłości przystojnego i niegroźnego wampira z piękną ludzką nastolatką. Wizja zagłodzenia wampirów może zatem nie wydawać się atrakcyjną dla nastolatków. Problematyczny z przyczyn logicznych jest również slogan kampanii – "Zagłódźmy wampiry", który implikuje, że dawca krwi pozbywa się jej w całości.
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu