Zabójcza robota
Pojawienie się mimów na ulicach Hlifax, Darmouth, Truru, New Glasgow i Sydney zainaugurowało działania kampanijne pod hasłem "Silence doesn’t work here". Jak wynika ze statystyk, praca może stanowić zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia, szczególnie dla młodych, jeszcze niedoświadczonych ludzi. W 2008 roku w Nowej Szkocji (Kanada) zakończyła się śmiercią 29 pracowników, w tym dwóch poniżej 24 roku życia; niemal 900 młodych ludzi zostało poważnie rannych, a ponad 4,5 tysiąca zgłosiło obrażenia odniesione w miejscu pracy. Żeby zwrócić uwagę na problem bezpieczeństwa w miejscu pracy organizacja Worker Compensation Board of Nova Scotia podjęła kampanię edukacyjną. Jej twarzą uczyniła mima, symbolizującego niebezpieczeństwa wynikające z milczenia na temat zagrożeń w miejscu pracy.
Działania prowadzone przez WCB adresowane są przede wszystkim do młodych ludzi i nieprzypadkowo rozpoczęła je w maju. Dla kończącej zajęcia szkolne młodzieży miesiące letnie to okres, w którym rozpoczynają swoją pierwszą pracę. W tym czasie notuje się też więcej wypadków w pracy, jakim ulegają jeszcze niedoświadczeni pracownicy. Kampania ma im zwrócić uwagę, jak ważne jest bezpieczeństwo w miejscu pracy, a także uświadomić przysługujące im prawa.
Kampania adresowana jest również do pracodawców, dla których zapewnienie bezpieczeństwa swoim pracownikom stanowi obowiązek i którzy powinni zadbać o właściwe dla nich szkolenia.
W ramach kampanii uruchomiono specjalną stronę internetową z informacjami na temat bezpieczeństwa w miejscu pracy i praw pracowniczych.
M. Durda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
22.10.2024
The Mandala Boob
-
21.10.2024
Jedno danie w menu