Czy można sprawić, żeby ludzie zaczęli przestrzegać zasad ograniczenia prędkości dla zabawy? To pytanie zadał sobie Kevin Richardson, pomysłodawca Speed Camera Lottery (Loterii Fotoradaru). Firma Volkswagen razem z Narodową Loterią Szwedzką pomogli mu na nie odpowiedzieć. Na skrzyżowaniu w Sztokholmie postawiono urządzenie, sfinansowane przez Volkswagena i wykonane według pomysłu Richardsona, robiące zdjęcia tylko tym kierowcom, którzy nie przekraczali ustalonego limitu prędkości. Wyświetlało ono cyfry pokazujące, z jaką prędkością kierowca jechał, a jego fotografia zamiast stanowić dowód do wystawienia mandatu, brała udział w wielkiej loterii pieniężnej… dla osób przestrzegających przepisów.
Rezultat akcji przeszedł najśmielsze oczekiwania. W ciągu trzech dni urządzenie minęło 24.857 samochodów, a średnia prędkość z 32 km/h spadła do 25/h – zredukowano ją o 22 %.
“Fun can obviously change behaviour for the better. We call it the fun theory” („Zabawa wyraźnie zmienia zachowanie na lepsze. Nazywamy to teorią zabawy”) – głosi hasło akcji. Loteria to jedno z kilku działań programu The Fun Theory firmy Volkswagen. Do innych ciekawych pomysłów należą np. schody, które wydają dźwięki podczas chodzenia po nich (skonstruowano je po to by zachęcić przechodniów do odrobiny wysiłku i do korzystania z tych schodów zamiast z obecnych obok ruchomych).
Więcej przykładów można znaleźć na stronie akcji www.thefuntheory.com.
M. Czerwińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.07.2022
Kto w Polsce najlepiej raportuje ESG? Zgłoś raport do konkursu
-
01.07.2022
Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne
-
31.05.2022
Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR
-
31.05.2022
Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci