Zabawa w chowanego przed rodzicem
Mały chłopiec z uwagą odmierza, odrysowuje, wycina. Za chwilę pozytywna atmosfera dziecięcej zabawy zamienia się w lęk i pełne niepokoju oczekiwanie. Konstruowany przez chłopca kostium okazuje się być tak naprawdę kryjówką przed dorosłym domownikiem.
Kampania, której nadawcą jest UNICEF, stanowi głos przeciwko stosowaniu przemocy fizycznej i psychicznej wobec dzieci. Hasło oddaje słowami dziecięcy dramat „There are children who play to be invisible” (Istnieją dzieci, które bawią się w bycie niewidzialnymi). Słowa te można odczytać nie tylko jako przesłanie, że przemoc w stosunku do dzieci pozbawia ich radości płynącej z okresu dzieciństwa, lecz przede wszystkim narusza ich osobową tożsamość, wzbudzając w nich pragnienie nieistnienia.
Film został zrealizowany przez agencję Ogilvy & Mather z Chile. Siła kreacji opiera się na zaskoczeniu odbiorcy. Kampania zdobyła srebrną statuetkę w kategorii „Film” na festiwalu CLIO Awards w tym roku.
Ewa Witkowska
zobacz także
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi