logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > „Zabawa to poważna sprawa. Jak i dlaczego IKEA pomaga uchodźcom w Jordanii”
20.06.2018
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

„Zabawa to poważna sprawa. Jak i dlaczego IKEA pomaga uchodźcom w Jordanii”



Pracownicy IKEA z Polski pojechali do Jordanii, aby przekonać się, w jaki sposób wykorzystywane są na miejscu fundusze zebrane w wyniku kampanii społecznych IKEA i przekazywane są za pośrednictwem IKEA Foundation potrzebującym społecznościom. Wizyta została zorganizowana w ramach programu pracowniczego IKEA IWitness we współpracy z międzynarodową organizacją War Child, pomagającą dzieciom i ich rodzinom w rejonach konfliktu. O swoich doświadczeniach, wspomnieniach i refleksjach uczestnicy podróży opowiadają w książce „Zabawa to poważna sprawa. Jak i dlaczego IKEA pomaga uchodźcom w Jordanii”

W październiku zeszłego roku sześcioro pracowników IKEA Retail z Polski wzięło udział w wizycie studyjnej do Jordanii. Odwiedzili dwa największe obozy UNHCR dla uchodźców w kraju: Za’atari i Azraq oraz Lokalne Centra Społeczne w miejscowościach Amman i Zarqa, w których udzielane jest wsparcie m.in. uchodźcom integrującym się z lokalnymi mieszkańcami. Wyjazd miał na celu zobaczenie efektów działań organizacji partnerskich IKEA Foundation, które otrzymują dofinansowanie na realizację swoich programów pomocowych. Jedną z nich jest War Child (www.warchild.org), która wspiera dzieci i młodzież dotknięte konfliktem zbrojnym w Syrii. Dzięki tej współpracy, blisko 18 tysięcy dzieci zarówno z rodzin syryjskich, jak i tych ze społeczności przyjmujących uchodźców w Jordanii i Libanie, otrzymało pomoc.

 

– Wyjazd i spotkanie z migrantami z Syrii pozwoliły nam, pracownikom IKEA w Polsce, zobaczyć z bliska, jak wygląda życie w tymczasowych obozach dla uchodźców. To zwykli ludzie, tacy jak ty czy ja, którzy nagle znaleźli się w bardzo nietypowej i trudnej sytuacji. Musieli opuścić swoje domy, zostawiając praktycznie wszystko, co mieli. W tych trudnych warunkach próbują wieść możliwie normalne życie. Chcemy, aby lektura naszych refleksji z wyjazdu przyniosła więcej zrozumienia i empatii dla uchodźców– mówi Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju IKEA Retail w Polsce.

Sandra, Magda, Kasia, Paula, Agnieszka i Dominik, pracownicy różnych działów IKEA Retail w Polsce, zebrali swoje wspomnienia, doświadczenia i refleksje z wyjazdu do Jordanii w książce „Zabawa to poważna sprawa. Jak i dlaczego IKEA pomaga uchodźcom w Jordanii”.
Opowiadają w niej o tym, jak wygląda codzienne życie w obozach dla uchodźców, z jak prozaicznymi problemami muszą sobie radzić i jak czekają na lepszą przyszłość, często będąc całkowicie zapomnianym przez świat.
–Wszyscy mamy podobne potrzeby, takie jak bezpieczny dom, zdrowie, stałe dochody, zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom oraz możliwość obserwowania, jak odbierają staranne wykształcenie, a ich życie dobrze się układa – uważał Ingvar Kamprad, założyciel IKEA.
Dlatego właśnie IKEA Foundation zdecydowała się wspierać finansowo programy dotyczące tych kluczowych potrzeb.
IKEA Foundation (Stichting IKEA Foundation) to część INGKA Foundation, właściciela Grupy IKEA, zajmująca się działalnością charytatywną. Celem IKEA Foundation jest poprawa perspektyw dzieci i młodzieży, zamieszkujących niektóre spośród najbiedniejszych regionów świata, poprzez finansowanie kompleksowych, długoterminowych programów, które przyczyniają się do wprowadzenia istotnych, trwałych zmian. IKEA Foundation współpracuje z silnymi partnerami strategicznymi, stosując innowacyjne rozwiązania, by osiągnąć znaczące rezultaty w czterech podstawowych obszarach życia dziecka: bezpieczny dom, zdrowy start w życie, edukacja na wysokim poziomie, a także stabilny dochód rodziny, jednocześnie wspierając te społeczności w walce ze zmianami klimatycznymi.
Więcej informacji i udostępnione materiały :
Pobierz książkę po polsku: www.IKEA.pl/iwitness
Pobierz książkę po angielsku: www.IKEA.pl/iwitnessEN 
www.ikea.com/jasniejsza_przyszlosc
www.ikea.com/people-and-planet
CSR pomoc uchodźcy IKEA War Child







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek