Klub Gaja po raz siódmy zachęca do ratowania polskich rzek. Choć Polska zaliczana jest do krajów o ubogich zasobach wodnych, przeciętny Polak zużywa blisko 170-200 litrów wody dziennie, czyli cztery razy więcej niż mieszkańcy Afryki. Celem programu „Zaadoptuj rzekę”, organizowanego przez Klub Gaja z Fundacją PKO Banku Polskiego, która jest partnerem strategicznym, jest podniesienie świadomości społecznej na temat pogarszającego się stanu wód w Polsce.
Tegoroczna edycja programu obejmuje trzy miasta – Katowice (2 lipca), Warszawę (6 lipca) i Hel (8 lipca). Dla mieszkańców i turystów przewidziano szereg atrakcji: zabawy edukacyjne związane z wodą, zajęcia artystyczne, happeningi oraz gry i zagadki. Program warsztatów edukacyjnych przewiduje m.in. zabawę z wiadrami i szklankami, rozpoznawanie tropów zwierząt na piasku, wodne Koło Fortuny i finałowy happening „Rzeka idealna” – w Katowicach oraz „Wielki powrót” – w Warszawie i Helu. Motywem przewodnim będzie ryba – łosoś bałtycki, gatunek zagrożony wyginięciem ze względu na zanieczyszczenia rzek i budowę w nich różnego rodzaju zapór.
Finałem tegorocznej akcji „Zaadoptuj rzekę” będzie BIG JUMP, czyli symboliczne wejście do wody, które odbędzie się 8 lipca o godz.12.30 w Helu na plaży przed Fokarium Stacji Morskiej Uniwersytetu Gdańskiego. Big Jump to wydarzenie na skalę europejską: w 2005 i 2010 roku, w tym samym dniu, ludzie z różnych krajów i miejsc wchodzili do rzek – pełni to funkcję symbolicznego sygnału dbałości o mądre gospodarowanie wodą.
Big Jump w Polsce po raz pierwszy został zorganizowany w 2005 r., kiedy inicjatywy Klubu Gaja, w Warszawie do Wisły weszło ponad 200 osób. W 2010 r. liczba ta wzrosła do 600 osób. Wśród nich był również znany podróżnik Marek Kamiński.
Każdy, kto 8 lipca przyjdzie nad dowolną rzekę, potok lub jezioro, proszony jest o zrobienie pamiątkowej fotografii i przesłanie jej wraz z opisem na adres klubgaja@klubgaja.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska