Zwykły weekend, trochę alkoholu, klub, muzyka – nogi same rwą się do tańca. Serce szybciej zaczyna bić, niemalże w rytm muzyki, nie na długo jednak.
Akcja spotu "Prejudice" ("Uprzedzenie") rozgrywa się w dyskotece. Młoda kobieta bawi się w najlepsze, podczas gdy tęższy mężczyzna w średnim wieku, z którym tańczy, ma wyraźne problemy z oddychaniem, przez co nie jest w stanie bawić się tak, jak jego parkietowa partnerka. Próbuje jednak tańczyć i dotrzymywać kroku młodszej kobiecie. Na pierwszy rzut oka widać, że zaraz prawdopodobnie coś się z nim stanie. Po chwili ku zaskoczeniu odbiorcy, nagle na parkiet upada młoda kobieta, która przed chwilą świetnie się bawiła tańcząc. Widać, że bardzo cierpi, a tłum, jak i mężczyzna, z którym tańczyła, są zaskoczeni i nie wiedzą, co robić. W całości wiadomość nadawcy brzmi "In France, over half of cardiovascular disease victims are women" ("We Francji ponad połową ofiar chorób krążenia/chorób naczyniowo-sercowych są kobiety").
Nadawca Fédération Française de Cardiologie (Francuska Federacja Kardiologiczna) na końcu spotu zachęca widzów, szczególnie kobiety do umówienia wizyty u kardiologa: "Book a check-up today" ("Zarezerwuj termin badania kontrolnego dzisiaj").
Twórcy kampanii przedstawiają poważny problem chorób naczyniowo-sercowych w prosty, ale zaskakujący sposób, ponieważ zwracają uwagę na fakt, że mogą one dotyczyć także osób spoza stereotypowo postrzeganych grup ryzyka.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom
-
15.07.2022
Polska borówka rośnie w siłę
-
06.07.2022
Stal rdzewna
-
04.07.2022
Godność człowieka nie ma kodu pocztowego – otwarto wiejskie hospicjum na Podlasiu