Zwykły weekend, trochę alkoholu, klub, muzyka – nogi same rwą się do tańca. Serce szybciej zaczyna bić, niemalże w rytm muzyki, nie na długo jednak.
Akcja spotu "Prejudice" ("Uprzedzenie") rozgrywa się w dyskotece. Młoda kobieta bawi się w najlepsze, podczas gdy tęższy mężczyzna w średnim wieku, z którym tańczy, ma wyraźne problemy z oddychaniem, przez co nie jest w stanie bawić się tak, jak jego parkietowa partnerka. Próbuje jednak tańczyć i dotrzymywać kroku młodszej kobiecie. Na pierwszy rzut oka widać, że zaraz prawdopodobnie coś się z nim stanie. Po chwili ku zaskoczeniu odbiorcy, nagle na parkiet upada młoda kobieta, która przed chwilą świetnie się bawiła tańcząc. Widać, że bardzo cierpi, a tłum, jak i mężczyzna, z którym tańczyła, są zaskoczeni i nie wiedzą, co robić. W całości wiadomość nadawcy brzmi "In France, over half of cardiovascular disease victims are women" ("We Francji ponad połową ofiar chorób krążenia/chorób naczyniowo-sercowych są kobiety").
Nadawca Fédération Française de Cardiologie (Francuska Federacja Kardiologiczna) na końcu spotu zachęca widzów, szczególnie kobiety do umówienia wizyty u kardiologa: "Book a check-up today" ("Zarezerwuj termin badania kontrolnego dzisiaj").
Twórcy kampanii przedstawiają poważny problem chorób naczyniowo-sercowych w prosty, ale zaskakujący sposób, ponieważ zwracają uwagę na fakt, że mogą one dotyczyć także osób spoza stereotypowo postrzeganych grup ryzyka.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu