logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Z psem do biur Nestle Purina
22.03.2016
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Z psem do biur Nestle Purina



Pracownicy Nestlé Purina od 21 marca mogą przychodzić do biura z psem. Według badań, na które powołuje się firma, pies przychodzący z właścicielem do biura, jeśli miejsce i środowisko pracy jest do tego odpowiednio przystosowane, nie tylko nie odczuwa z tego powodu zwiększonego stresu, ale także pozytywnie wpływa na zdrowie właściciela i jego współpracowników. 

W Europie zmniejsza się liczba zwierząt domowych. Jako przyczyny tego stanu rzeczy wymienia się zwiększoną urbanizację, dłuższe godziny pracy i ignorowanie pozytywnej roli zwierząt w codziennym życiu. Eksperci i liderzy przemysłu spotkali się w lutym w Brukseli z inicjatywy Nestlé Purina, by podczas pierwszego Europejskiego Forum „Lepiej nam ze zwierzętami” dyskutować o tym, co można zrobić na rzecz promowania istotnej roli zwierząt w społeczeństwie. Purina ogłosiła program „Zobowiązania Puriny w społeczeństwie” (ang. Purina in Society Commitments), czyli 10 inicjatyw firmy w celu przyczynienia się do tworzenia świata, w którym ludzie i zwierzęta mogą lepiej ze sobą żyć. Jedną z nich jest promowanie obecności zwierząt w miejscach pracy. 

Psy, których właściciele zgłosili chęć przyprowadzania czworonogów do biura, muszą dostosować się do procedury zbierającej szereg zasad dotyczących obecności psów w biurze oraz przejść weryfikację zachowania przeprowadzoną przez zoopsychologa. Każdy pies zostałpoddany obserwacji, jak zachowuje się w biurze, jak reaguje na ludzi i inne psy. Po zatwierdzeniu przez behawiorystę zwierzęta otrzymały specjalny „paszport” uprawniający je do wchodzenia na teren biura. Aby umożliwić psom swobodne wejście do biura i nie ograniczać swobody pracowników, psy średnie i duże będą wprowadzane wejściem ewakuacyjnym z użyciem specjalnej karty. Dzięki temu pracownicy, którzy nie chcą spotkać na swojej drodze psa, nie mają ograniczonej swobody poruszania się.

– Badania naukowe potwierdzają, że pies przychodzący z właścicielem do pracy,jeśli miejsce i środowisko pracy jest do tego odpowiednio przystosowane, nie tylko nie odczuwa z tego powodu zwiększonego stresu, ale  także dobrze wpływa na otoczenie. Obserwuje się wymierne korzyści dla zdrowia właściciela psa i jego współpracowników, co przekłada się na obniżenie ryzyka zachorowania na choroby układu krążenia– mówi dr nauk weterynaryjnych Sybilla Berwid-Wójtowicz.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek