Z prezerwatywą przez życie
To już kampanijny szlagier, w o którym wakacyjnie przypominamy. W 2005 roku, z inicjatywy organizacji AIDES, walczącej przeciwko zakażeniom wirusem HIV powstał prawie 4-minutowy film animowany z muzyką zespołu Vibrators, który opowiada o losach dojrzewającej dziewczyny. Bohaterka szuka mężczyzny swojego życia i przy każdym kontakcie seksualnym używa prezerwatywy, dzięki czemu jest zdrowa i żyje. Ta sentymentalna opowiastka z dużą dawką humoru, zrealizowana przez Akama Studio, kończy się hasłem „Vivez assez longtemps por trouver le bon!” (Żyj wystarczająco długo, aby znaleźć tego jedynego).
Animacja została nagrodzona Złotym Lwem na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes w 2005 roku, otrzymała również Grand Prix za najlepszą kampanię obywatelską, nagrodę przyznawaną przez francuskie Zgromadzenie Narodowe.
Celem kampanii zorganizowanej przez AIDES było oswojenie z prezerwatywą, jako przyjaznym środkiem antykoncepcji oraz zachęcenie społeczeństwa francuskiego, w szczególności młodych kobiet, do regularnego stosowania prezerwatywy w czasie uprawiania sexu.
Według statystyk w 1995 roku na 7 mężczyzn chorych na AIDS przypadała 1 chora kobieta, czyli stosunek zachorowań był znacznie wyższy dla mężczyzn. W ciągu 10 lat sytuacja zmieniła się diametralnie i na 3 zachorowania na AIDS wśród mężczyzn, przypadało 1 zachorowanie wśród kobiet. Liczby te pokazują, że dynamika zachorowań do 2005 roku, zmieniła się, a AIDS zarażało się coraz więcej kobiet. Stąd potrzeba stworzenia kampanii skierowanej do kobiet.
Rok później zrealizowano tę kampanię w wersji dla homoseksualistów.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór