Z głową na karku, czyli w kasku
Wakacyjna kampania z rozmachem – jej reklamy znalazły się na 8 tysiącach billboardów. Na koniec wakacji 2007 roku Fundacja Hannelore Kohl zainaugurowała kampanię pod hasłem „Kask pomoże, zanim my będziemy musieli pomagać”. Była ona kontynuacją kampanii z roku 2004 i 2005 i wzywała ponownie do zakładania kasków podczas jazdy na rowerze.
Reklamy można było zobaczyć na 8 tys. bilboardów w całych Niemczech przez 10 tygodni dzięki wsparciu agencji Out-of-Home Media AG. „Do tej pory bezpieczna jazda rowerem była punktem głównym naszych kampanii” – mówił Achim Ebert, przewodniczący fundacji „teraz zwracamy też uwagę na jazdę na rolkach”. Również w tym sporcie trzeba dbać o bezpieczeństwo, tym bardziej, że ilość wypadków jest duża.
Zarówno opanowanie techniki jazdy, jak i wyposażenie ochronne są ważne. Temu, kto jeździ bez kasku i ochraniaczy, grozi ryzyko skaleczenia oraz cięższych obrażeń. Przy upadku najczęściej poszkodowan są łokcie, kolana i nadgarstki, a o wiele cięższe są obrażenia głowy. Tym ważniejsza jest jej ochrona. "Wylew dokomorowy może doprowadzić do dożywotniego upośledzenia, w najgorszym wypadku do śmierci” – tłumaczył Professor Dr. Wolfgang J. Bock neurochirurg i członek zarządu fundacji.
Professor Coordt von Mannstein, wiceprzewodniczący fundacji łumaczył ideę akcji: „Na pierwszy rzut oka zdjęcie powinno zaskoczyć odbiorcę, a potem długotrwale oddziaływać na podwyższenie jego świadomości co do dbałości o bezpieczeństwo”.
Co roku w Niemczech prawie 270.000 ludzi doznaje obrażeń z uszkodzeniem układu nerwowego z często dożywotnimi skutkami przez wypadki w ruchu ulicznym. Dramat tych wydarzeń jest szczególnie wyraźny, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że połowa ofiar wypadków ma mniej niż 25 lat.
Elementem kampanii, przed akcją reklamową, był „Tour 2007”, który wystartował 17 maja 2007 roku we Flensburgu (prowadził przez Wiesbaden, Bonn, Xanten i Hamburg) i tam się 9 czerwca się zakończył. Wspierały go media, gwiazdy sportu, kultury i polityki. Podczas tego wydarzenia propagowano główne przesłanie kampanii – zakładanie kasku podczas jazdy na rowerze i rolkach.
opr. K. Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór