Jak tysiące, dziesiątki milionów maili wysyłane każdej sekundy mogą pomóc zmienić świat? Za sprawą dobrze znanego, trochę przestarzałego prostokąta.
Kampania „Stamps for Good” (Znaczki dla dobra) jest oryginalna nie tylko ze względu na formę, ale również ze względu na fakt, że jej pomysłodawcą i współwykonawcą jest nie organizacja pozarządowa, a brytyjska agencja reklamowa M&C Saatchi Abel – znana jednakowoż ze swoich wcześniejszych działań charytatywnych.
Akcja skierowana jest do firm, które mogą w jej ramach wykupić dobroczynny znaczek imitujący znaczek pocztowy, który będzie załączony do emaili wysyłanych przez jej pracowników. Pomysł tyleż prosty, co oryginalny i funkcjonalny. Klikając na znaczek odbiorca zostanie przekierowany na stronę całej akcji, gdzie też będzie mógł wybrać dla swojej firmy znaczek, „A little recktangle with a big purpose” (Mały prostokąt z wielkim celem) jak głosi hasło, jednej z 10 organizacji i zacząć pomagać.
Kampania celnie wykorzystuje możliwości, które daje dziś Internet: od powszechności maili jako środka komunikacji, zwłaszcza w biznesie, do zastosowania poniekąd narzędzi marketingu wirusowego, bo rozprzestrzeniają ją między sobą sami uczestnicy. Do tego proponuje pomaganie , które nie wymaga wiele wysiłku ani czasu doskonale , co zdaje się świetnie nadawać dla odbiorców biznesowych.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy