Imię, nazwisko, adres… często poproszeni o nie użytkownicy podają je bez oporów, jednak czy mają pewność kto będzie miał do nich dostęp i w jakim celu je wykorzysta czy też grają w grę hazardową, gdzie stawką są informacje o nich?
28 stycznia po raz dziesiąty obchodzony będzie Dzień Ochrony Danych Osobowych – inicjatywa promująca aktywną postawę wobec bezpieczeństwa danych osobowych i ochrony prywatności, między innymi podczas korzystania z mediów elektronicznych. Śląska Sieć Metropolitalna Sp. z o.o. wspólnie z Miastem Gliwice oraz w partnerstwie z Gliwickim Ośrodkiem Metodycznym, przygotowała z tej okazji kampanię informacyjną, której celem jest zwrócenie uwagi na problem ochrony danych. Kampania odbywa się pod honorowym patronatem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
Dzień Ochrony Danych Osobowych obchodzony jest 28 stycznia, w dzień rocznicy podpisania Konwencji 108 Rady Europy – najstarszego aktu prawnego o zasięgu międzynarodowym, kompleksowo regulującego zagadnienia związane z ochroną danych osobowych. Z tej okazji w całej Polsce realizowane są przedsięwzięcia, takie jak konferencje, konkursy, happeningi i gry miejskie, które mają przypominać o wadze problemu, oraz budować świadomość społeczną w tym zakresie.
W ramach tegorocznej kampanii informacyjnej na ekranach LED w Gliwicach oraz w kilku większych miastach w Polsce (Warszawa, Poznań, Kraków, Katowice, Opole, Bydgoszcz, Gdańsk i Wrocław), emitowany będzie spot informacyjny, promujący aktywną postawę wobec ochrony danych osobowych. Przygotowany został także spot adresowany do dzieci i młodzieży, wspierający budowanie świadomości i odpowiedzialności młodych odbiorców w tym zakresie, szczególnie w kontekście korzystania z internetu i innych mediów elektronicznych.
Jak podkreślają inicjatorzy, problematyka ochrony danych osobowych dotyczy wielu obszarów codziennego życia – począwszy od zakupów w sklepach internetowych i zawierania umów na świadczenie usług, przez użytkowanie urządzeń elektronicznych, aż po przeglądanie stron internetowych, czy korzystanie z portali społecznościowych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.01.2025
Seniorzy, którzy nie istnieją
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
17.01.2025
Świat się nie zawali
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024