logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  03.12.2013

YES dla czytelnictwa młodych



„Gazeta Wyborcza” i WAN-IFRA organizują międzynarodową konferencję czytelniczą Youth Engagement Summit 2013.

Konferencja YES2013 odbędzie się w siedzibie Agory w Warszawie w dniach 2-4 grudnia 2013 r. Jej uczestnicy będą dzielić się doświadczeniami, jak promować czytelnictwo wśród młodych i jak ich angażować wokół tematów ważnych dla demokratycznych społeczeństw. Zaproszeni prelegenci to przedstawiciele takich dzienników, jak „The Guardian” (Wielka Brytania), „The New York Times” (USA), „Philippine Daily Inquirer” (Filipiny), „Tampa Bay Times” (USA), „A Gazeta” (Brazylia), „New Vision” (Uganda), „Aftenposten” (Norwegia), „Die Zeit” (Niemcy), „South China Morning Post” (Hong Kong), „The Straits Times” (Singapur), „Göteborgs-Posten” (Szwecja) i inni.

Kongres otworzy 2 grudnia 2013 r. debata „Co zrobić, żeby dzieci czytały?” z udziałem m.in. Krystyny Szumilas, byłej Minister Edukacji Narodowej, Bogdana Zdrojewskiego, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, obecnej Minister Edukacji Narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej, Jana Truszczyńskiego, przedstawiciela Komisji Europejskiej, dyrektora generalnego ds. edukacji i kultury UE, Jeanne-Emmanuelle Hutin, Ouest France, doradczyni rządu francuskiego w kwestiach edukacyjnych, Jonny Tolonen, koordynatorki krajowej kampanii „Do you read” z Finnish Newspapers Association, dr Aralynn McMane z WAN-IFRA oraz Adama Michnika, redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”. Tego samego dnia po południu zostaną wręczone nagrody World Young Reader 2013. Konkurs organizowany jest przez Światowe Stowarzyszenie Wydawców Prasy WAN-IFRA i wyróżnia tytuły prasowe, które zrealizowały najlepsze projekty wpływające na rozwój czytelnictwa wśród młodych.

Kolejne 2 dni kongresu YES13 upłyną na warsztatach poświęconych m.in. cyfrowemu zaangażowaniu młodych, pozyskiwania funduszy na programy promujące czytelnictwo czy tworzeniu takich programów przez instytucje prywatne i publiczne. Atrakcją konferencji ma być tzw. Ideathon – interaktywna forma warsztatów, podczas których podzieleni na grupy uczestnicy będą rozwiązywać konkretne problemy pod okiem ekspertów w dziedzinie czytelnictwa młodych.

Zagraniczni goście będą też mieli okazję zwiedzić redakcje „Gazety Wyborczej” i „Metra” oraz poznać doświadczenia dzienników Agory w angażowaniu młodych czytelników. „Gazety Wyborcza” była Gazetą Roku Młodych Czytelników w roku 2008, a dziennik „Metro” uzyskał ten tytuł, przyznawany przez WAN, w roku 2010. Działania i akcje gazet Agory zdobywały też nagrody i wyróżnienia w kolejnych edycjach konkursu World Young Reader organizowanego przez WAN-IFRA.

Konferencję czytelniczą Youth Engagement Summit 2013 organizuję „Gazeta Wyborcza” wraz z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Gazet i Wydawców Prasy (World Association of Newspapers and News Publisher). Odbywa się ona w ramach akcji „Gazety Wyborczej” pod hasłem „Czytamy w Polsce”, którą objęła honorowym patronatem Małżonka Prezydenta RP, Anna Komorowska.

Program konferencji YES13 dostępny jest na stronie: www.wyborcza.pl/yes oraz http://www.wan-ifra.org/events/youth-engagement-summit-europe.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 14.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 11.01.2023

    Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia


  • 10.01.2023

    Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.01.2023

    Przewodnik po miejscach idealnych na spacer dostępny online


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek