W dniach od 12 do 24 marca odbędzie się XXIV edycja ogólnopolskiej akcji Żółty Tydzień firmy GlaxoSmithKline produkującej m.in. szczepionki na WZW A i B. Jej ideą jest edukacja na temat zagrożeń związanych z wirusowym zapaleniem wątroby typu A i typu B oraz popularyzacja szczepień ochronnych, jako skutecznej profilaktyki tych chorób. Adresy punktów szczepień biorących udział w akcji można znaleźć na stronie www.zoltytydzien.pl.
WZW typu A i typu B to jedne z najczęściej występujących chorób zakaźnych na świecie. W ciągu roku na świecie notuje się od 1,2 do 1,4 mln przypadków wzw typu A (tzw. żółtaczką pokarmową lub chorobą brudnych rąk), ale przypuszcza się, że choroba występuje 3-10 razy częściej.
Do zakażenia WZW A może dojść poprzez bezpośredni kontakt z chorą osobą lub przez spożycie skażonej wirusem żywności lub wody. By minimalizować ryzyko zachorowania na wzw typu A, lepiej wybierać butelkowaną wodę czy napoje bez dodatku lodu. Z kolei do zakażenia WZW typu B wystarczy kropla krwi.
Zgodnie z najnowszymi publikacjami medycznymi uczestnictwo w dużych zgromadzeniach, takich jak imprezy sportowe czy festiwale muzyczne, niesie za sobą ryzyko zachorowań na choroby przewodu pokarmowego i choroby przenoszone drogą płciową.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

