logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Xella w walce z folią
15.07.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Xella w walce z folią

Your browser does not support the video tag.


Proekologiczna akcja „Folia znika z budowy”, prowadzona przez Xella Polska, we współpracy z firmą Interseroh Organizacja Odzysku, będzie kontynuowana. Zainicjowana w styczniu br. akcja polega na odbiorze zbędnych opakowań foliowych z materiałów budowlanych firmy Xella Polska oraz ich przetwarzaniu.

W ramach 6-miesięcznego pilotażu akcji zebrano 11 ton folii z całej Polski. Połowa z ponad 50 zgłoszeń pochodziła od przedsiębiorstw budowlanych, pozostałe – od hurtowni materiałów budowlanych i inwestorów indywidualnych. Niektóre hurtownie oraz firmy budowlane prowadzące kilka inwestycji oddawały folię kilkakrotnie. Wśród nich znalazły się m.in.: Stalbud II z Sulejówka, Inżpol z Bydgoszczy, Polbud z Radomia, Barwa i Dydactor z Warszawy oraz Termochem z Puław.
Ze zużytej folii można wyprodukować granulat (jest to najczęściej wybierany sposób jej recyklingu), czy też małe formy plastikowe. Z zabrudzonej folii, na przykład betonem, produkuje się paliwa alternatywne – taka folia nie nadaje się już do przetworzenia.

– Budujące jest zaangażowanie i świadomość ekologiczna zgłaszających, którym nie jest obojętne, gdzie trafi gromadząca się na placu budowy folia – powiedziała Monika Mychlewicz, dyrektor ds. marketingu Xella Polska. – Aby jednak folia mogła stanowić pełnowartościowy surowiec wtórny, należy pamiętać o tym, że musi ona być czysta – najlepiej, jeśli już na początku budowy odkłada się ją w oddzielny worek, by nie brudziła się i nie mokła na deszczu.

Firmy i osoby indywidualne, które posiadają zbędne opakowania foliowe po blokach SILKA lub bloczkach YTONG, mogą zgłosić pod numer telefonu (022) 742 10 22 chęć ich oddania. W związku z sytuacją na rynku surowców wtórnych organizatorzy ustalają termin odbioru folii indywidualnie, w ciągu 5 dni od zgłoszenia. Przy okazji można też oddać folię z materiałów innych producentów.

Firma XELLA Polska Sp. z o.o. oferuje produkty stosowane w budownictwie mieszkaniowym. Interseroh Organizacja Odzysku S.A. należy do międzynarodowego koncernu Interseroh SE, zajmującego się odzyskiem i recyklingiem odpadów opakowaniowych oraz rozwiązaniami związanymi z gospodarką odpadami.
M. Czerepak








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek