Proekologiczna akcja „Folia znika z budowy”, prowadzona przez Xella Polska, we współpracy z firmą Interseroh Organizacja Odzysku, będzie kontynuowana. Zainicjowana w styczniu br. akcja polega na odbiorze zbędnych opakowań foliowych z materiałów budowlanych firmy Xella Polska oraz ich przetwarzaniu.
W ramach 6-miesięcznego pilotażu akcji zebrano 11 ton folii z całej Polski. Połowa z ponad 50 zgłoszeń pochodziła od przedsiębiorstw budowlanych, pozostałe – od hurtowni materiałów budowlanych i inwestorów indywidualnych. Niektóre hurtownie oraz firmy budowlane prowadzące kilka inwestycji oddawały folię kilkakrotnie. Wśród nich znalazły się m.in.: Stalbud II z Sulejówka, Inżpol z Bydgoszczy, Polbud z Radomia, Barwa i Dydactor z Warszawy oraz Termochem z Puław.
Ze zużytej folii można wyprodukować granulat (jest to najczęściej wybierany sposób jej recyklingu), czy też małe formy plastikowe. Z zabrudzonej folii, na przykład betonem, produkuje się paliwa alternatywne – taka folia nie nadaje się już do przetworzenia.
– Budujące jest zaangażowanie i świadomość ekologiczna zgłaszających, którym nie jest obojętne, gdzie trafi gromadząca się na placu budowy folia – powiedziała Monika Mychlewicz, dyrektor ds. marketingu Xella Polska. – Aby jednak folia mogła stanowić pełnowartościowy surowiec wtórny, należy pamiętać o tym, że musi ona być czysta – najlepiej, jeśli już na początku budowy odkłada się ją w oddzielny worek, by nie brudziła się i nie mokła na deszczu.
Firmy i osoby indywidualne, które posiadają zbędne opakowania foliowe po blokach SILKA lub bloczkach YTONG, mogą zgłosić pod numer telefonu (022) 742 10 22 chęć ich oddania. W związku z sytuacją na rynku surowców wtórnych organizatorzy ustalają termin odbioru folii indywidualnie, w ciągu 5 dni od zgłoszenia. Przy okazji można też oddać folię z materiałów innych producentów.
Firma XELLA Polska Sp. z o.o. oferuje produkty stosowane w budownictwie mieszkaniowym. Interseroh Organizacja Odzysku S.A. należy do międzynarodowego koncernu Interseroh SE, zajmującego się odzyskiem i recyklingiem odpadów opakowaniowych oraz rozwiązaniami związanymi z gospodarką odpadami.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!