Kampania „Small money, big difference” holenderskiego oddziału Saatchi & Saatchi, zreaalizowana w lipcu 2007 roku z inicjatywy pomocowej organizacji Cordaid Mensen in Nood’, nawołuje do pomocy mieszkańcom Trzeciego Świata. Robi to w sposób wymowny, poprzez zestawienie potrzeb przeciętnego mieszkańca bogatej Północy i biednego Południa. Celem kampanii było rozbudzenie społecznej świadomości, jak niewiele w stosunku do wydatków na przedmioty drugiej potrzeby przeciętnego Europejczyka kosztowałoby zaspokojenie podstawowych potrzeb egzystencjalnych mieszkańców krajów najbiedniejszych. Przykładem może być woda po goleniu- za kwotę pięciokrotnie mniejszą niż jej cena, możliwe byłoby postawienie fundamentów domu w jednym z ubogich krajów. Z kolei jeden „europejski” kufel piwa, prezentowany przez upozowanego na modela ubogiego mężczyznę, równa się 150 litrom wody pitnej w Afryce. Te skłaniające do przemyśleń zestawienia pozwalają też zrozumieć, jak błahe mogą być potrzeby mieszkańców zamożnych krajów w porównaniu z tymi, które nękają kraje pogrążone w biedzie.
Kampania została nagrodzona Srebrnym Lwem w kategorii „Outdoor” podczas 54. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes w 2007 roku.
E. Janota
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu