Miniaturowe statuetki żebrżacych osób na maskach eleganckich samochodów zastępują figurki symbolizujące luksusową markę. Billboardy z fotografiami srebrnych żebraków pojawiły się na ulicach Bukaresztu po to, by zwrócić uwagę turystów i mieszkańców Rumunii na złożony problem osób proszących o pieniądze na ulicy.
Kampanię pt. „Behind beggars” (Za plecami żebraków) dla Komenda Głównej Policji w Bukareszcie przygotowała agencja Publicis z Bukaresztu.
Hasło: "Behind beggars there are people making fortune. Don’t encourage begging! Help responsively at www.politiacapitalei.ro" (Za żebrakami stoją ludzie, którzy robią fortuny. Nie popieraj żebrania! Pomagaj odpowiedzialnie przez www.politiacapitalei.ro) ma uzmysłowić osobom odwiedzającym Bukareszt, na jakich zasadach działają tamtejsi żebracy. Okazuje się, że często są zmuszani do żebrania, celowo okaleczani, żeby wzbudzić wśród turystów współczucie. Pieniądze z ich „pracy” natomiast przekazywane są osobom trzecim, które bogacą się dzięki takiej sile roboczej.
Adam Kolasa
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat