logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Wystawa „Świat zmysłów” ruszyła w Polskę
21.06.2013
Tematy: Wydarzenia

Wystawa „Świat zmysłów” ruszyła w Polskę



Od 7 czerwca w olsztyńskim Obserwatorium Astronomicznym można zwiedzać interaktywną wystawę „Świat zmysłów”, przygotowaną przez Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ekspozycja, poświęcona funkcjonowaniu zmysłów człowieka, ostatnio wystawiana była w szwedzkiej Uppsali. Do tej pory odwiedziło ją już 132 tys. osób.

Celem wystawy jest przybliżenie widzom anatomicznych, fizjologicznych i fizycznych podstaw działania narządów zmysłów. Ekspozycja obejmuje około 60 doświadczeń pokazujących wybrane zjawiska związane z budową i działaniem narządów zmysłów człowieka. Wystawa jest dostępna dla odwiedzających od 7.06 do 27.09 w salach Obserwatorium Astronomicznego, codziennie oprócz niedziel w godzinach 9.00, 10.30, 12.00, 13.30 i 15.00.

Jak objaśnia dr Maciej Kluza z Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego, organizator wystawy, ma ona charakter interaktywny, co oznacza, że tematyka jest prezentowana za pomocą doświadczeń wykonywanych samodzielnie przez widza (tzw. stanowiska hands-on). Każdemu eksperymentowi towarzyszy krótka instrukcja wykonania oraz objaśnienie prezentowanego zjawiska. W ten sposób wykonując eksperymenty na wystawie można dowiedzieć się jak działają wzrok, słuch węch i dotyk, a także w jaki sposób można oszukać zmysły.

Wystawa interaktywna „Świat zmysłów” została otwarta w Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego 30 września 2005 i była drugą wystawą interaktywną w Muzeum UJ. Do tej pory ekspozycja gościła w Gdańsku, Uppsali, Dębicy i Sandomierzu, a kalendarz zaplanowany jest na najbliższe trzy lata.

Ekspozycja będzie podróżować po całej Polsce, od czerwca do września będzie można ją oglądać w olsztyńskim Obserwatorium, w październiku i listopadzie w Muzeum w Raciborzu, a od grudnia do stycznia 2014 roku w Muzeum Dawnego Kupiectwa w Świdnicy. Z kolei w lutym i kwietniu 2014 roku przyjmie ją Muzeum Okręgowe w Tarnowskich Górach, a od maja do lipca zagości w Muzeum w Chrzanowie. Odwiedzający Muzeum Górnośląskie w Bytomiu będą mogli oglądać „Świat zmysłów” od sierpnia do listopada 2014. Natomiast od listopada 2014 do lutego 2015 roku będzie można zobaczyć wystawę w Centrum Nowoczesności „Młyn wiedzy” w Toruniu.

Realizacja interaktywnej wystawy „Świat zmysłów” była możliwa dzięki wsparciu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek