Brazylijska akcja ambientowa zachęcająca do zerwania prezerwatywy z billboardu. 1 grudnia, w Światowy Dzień Walki z AIDS, 2007 roku w Rio Grande do Sul (Brazylia) przygotowano wyjątkowe instalacje. W całym mieście, w miejscach popularnych wśród spacerowiczów, ustawiono specjalne billboardy.
Dominującym napisem na ustawionych planszach było słowo AIDS, ułożone z prezerwatyw w żółtych opakowaniach. Na każdy napis zużyto ponad 500 sztuk. Do powierzchni billboardów przyczepione one były w taki sposób, żeby każdy mógł wziąć ich sobie dowolną ilość. Dzięki temu zabiegowi, hasło oraz idea akcji: Wyrwij prezerwatywę i pomóż w walce z AIDS, stały się łatwiejsze do zapamiętania, a sama akcja wzbudziła zainteresowanie mieszkańców miasta. Jak podali organizatorzy akcji, około 8tys. osób zabrało ze sobą prezerwatywy.
Pomysł ten w przejrzysty, a co najważniejsze przekonujący sposób, zobrazował zależność miedzy używaniem prezerwatyw a redukowaniem liczby zakażeń wirusem HIV i co za tym idzie – zachorowaniami na AIDS.
Akcję zorganizowała agencja Escala Communication and Marketing.
opr. mateoosz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu