logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Wyróżnienie dla „Gabinetów pod kwiatkiem”
23.05.2014
Tematy: Wydarzenia

Wyróżnienie dla „Gabinetów pod kwiatkiem”



Ashoka, światowa organizacja wspierająca osoby, które wprowadzają innowacyjne rozwiązania palących problemów społecznych, przyjęła nową członkinię – ldę Karpińską, która jako pierwsza w Polsce podjęła temat nowotworów narządów rodnych kobiet.

Ashoka wyróżnia osoby, które wprowadzają systemowe zmiany społeczne, a ich działania spełniają pięć kryteriów: Innowacyjność, Kreatywność, Przedsiębiorczość, Zasięg oddziaływania i Etyka. Aby ułatwić innowatorom społecznym budowanie organizacji w kluczowym dla nich momencie, Ashoka zapewnia im wsparcie finansowe (nowi członkowie Ashoki otrzymują 3-letnie stypendium. Jest ono niezbędne, gdy pomysł już się sprawdził i wymaga poświęcenia czasu do jego realizacji) oraz merytoryczne (Ashoka wspiera swoich członków w profesjonalnym rozwoju i zarządzaniu organizacjami, w promowaniu działań ponad granicami geograficznymi oraz barierami kulturowymi, przy współpracy ze wszystkimi sektorami – biznesem, organizacjami społecznymi i publicznym).

Po osobistych, dramatycznych doświadczeniach choroby nowotworowej, Ida Karpińska jako pierwsza w Polsce zajęła się profilaktyką zdrowia kobiet dotyczącą, jak sama mówi, ciała kobiety od pasa w dół. Ida uważa, że tematyka nowotworowa narządów rodnych kobiet traktowana są jako temat tabu, bo trudno jest o nich rozmawiać. Obecnie wykrycie raka szyjki macicy jest proste – wystarczy raz do roku odwiedzać ginekologa i wykonywać regularne badania cytologiczne. Celem Idy Karpińskiej, oraz jej organizacji Kwiat Kobiecości, jest upowszechnienie tej informacji wśród wszystkich Polek.

W dniu przyznania członkostwa w Ashoce laureatka tego wyróżnienia przedstawiła projekt „Gabinety pod kwiatkiem”, polegający na stworzeniu mapy przyjaznych kobietom gabinetów ginekologicznych, oferujących rzetelną i jakościową opiekę dla kobiet.

Stypendium tegorocznej członkini Ashoki zostało ufundowane przez Boehringer Ingelheim w Polsce. Od 2011 roku firma Boehringer Ingelheim ufundowała stypendia dla 56 członków Ashoki z całego świata, działających w obszarze opieki zdrowotnej w ramach inicjatywy Making More Health.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek