Ashoka, światowa organizacja wspierająca osoby, które wprowadzają innowacyjne rozwiązania palących problemów społecznych, przyjęła nową członkinię – ldę Karpińską, która jako pierwsza w Polsce podjęła temat nowotworów narządów rodnych kobiet.
Ashoka wyróżnia osoby, które wprowadzają systemowe zmiany społeczne, a ich działania spełniają pięć kryteriów: Innowacyjność, Kreatywność, Przedsiębiorczość, Zasięg oddziaływania i Etyka. Aby ułatwić innowatorom społecznym budowanie organizacji w kluczowym dla nich momencie, Ashoka zapewnia im wsparcie finansowe (nowi członkowie Ashoki otrzymują 3-letnie stypendium. Jest ono niezbędne, gdy pomysł już się sprawdził i wymaga poświęcenia czasu do jego realizacji) oraz merytoryczne (Ashoka wspiera swoich członków w profesjonalnym rozwoju i zarządzaniu organizacjami, w promowaniu działań ponad granicami geograficznymi oraz barierami kulturowymi, przy współpracy ze wszystkimi sektorami – biznesem, organizacjami społecznymi i publicznym).
Po osobistych, dramatycznych doświadczeniach choroby nowotworowej, Ida Karpińska jako pierwsza w Polsce zajęła się profilaktyką zdrowia kobiet dotyczącą, jak sama mówi, ciała kobiety od pasa w dół. Ida uważa, że tematyka nowotworowa narządów rodnych kobiet traktowana są jako temat tabu, bo trudno jest o nich rozmawiać. Obecnie wykrycie raka szyjki macicy jest proste – wystarczy raz do roku odwiedzać ginekologa i wykonywać regularne badania cytologiczne. Celem Idy Karpińskiej, oraz jej organizacji Kwiat Kobiecości, jest upowszechnienie tej informacji wśród wszystkich Polek.
W dniu przyznania członkostwa w Ashoce laureatka tego wyróżnienia przedstawiła projekt „Gabinety pod kwiatkiem”, polegający na stworzeniu mapy przyjaznych kobietom gabinetów ginekologicznych, oferujących rzetelną i jakościową opiekę dla kobiet.
Stypendium tegorocznej członkini Ashoki zostało ufundowane przez Boehringer Ingelheim w Polsce. Od 2011 roku firma Boehringer Ingelheim ufundowała stypendia dla 56 członków Ashoki z całego świata, działających w obszarze opieki zdrowotnej w ramach inicjatywy Making More Health.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska