logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  23.05.2014

Wyróżnienie dla „Gabinetów pod kwiatkiem”



Ashoka, światowa organizacja wspierająca osoby, które wprowadzają innowacyjne rozwiązania palących problemów społecznych, przyjęła nową członkinię – ldę Karpińską, która jako pierwsza w Polsce podjęła temat nowotworów narządów rodnych kobiet.

Ashoka wyróżnia osoby, które wprowadzają systemowe zmiany społeczne, a ich działania spełniają pięć kryteriów: Innowacyjność, Kreatywność, Przedsiębiorczość, Zasięg oddziaływania i Etyka. Aby ułatwić innowatorom społecznym budowanie organizacji w kluczowym dla nich momencie, Ashoka zapewnia im wsparcie finansowe (nowi członkowie Ashoki otrzymują 3-letnie stypendium. Jest ono niezbędne, gdy pomysł już się sprawdził i wymaga poświęcenia czasu do jego realizacji) oraz merytoryczne (Ashoka wspiera swoich członków w profesjonalnym rozwoju i zarządzaniu organizacjami, w promowaniu działań ponad granicami geograficznymi oraz barierami kulturowymi, przy współpracy ze wszystkimi sektorami – biznesem, organizacjami społecznymi i publicznym).

Po osobistych, dramatycznych doświadczeniach choroby nowotworowej, Ida Karpińska jako pierwsza w Polsce zajęła się profilaktyką zdrowia kobiet dotyczącą, jak sama mówi, ciała kobiety od pasa w dół. Ida uważa, że tematyka nowotworowa narządów rodnych kobiet traktowana są jako temat tabu, bo trudno jest o nich rozmawiać. Obecnie wykrycie raka szyjki macicy jest proste – wystarczy raz do roku odwiedzać ginekologa i wykonywać regularne badania cytologiczne. Celem Idy Karpińskiej, oraz jej organizacji Kwiat Kobiecości, jest upowszechnienie tej informacji wśród wszystkich Polek.

W dniu przyznania członkostwa w Ashoce laureatka tego wyróżnienia przedstawiła projekt „Gabinety pod kwiatkiem”, polegający na stworzeniu mapy przyjaznych kobietom gabinetów ginekologicznych, oferujących rzetelną i jakościową opiekę dla kobiet.

Stypendium tegorocznej członkini Ashoki zostało ufundowane przez Boehringer Ingelheim w Polsce. Od 2011 roku firma Boehringer Ingelheim ufundowała stypendia dla 56 członków Ashoki z całego świata, działających w obszarze opieki zdrowotnej w ramach inicjatywy Making More Health.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek