Woda niegazowana lub wysokomineralizowana. Woda z plastikowej butelki. Woda oligoceńska. I wreszcie woda z kranu. Wydaje się być czymś na wyciągnięcie ręki – jednak nie dla wszystkich. Miliony dzieci na całym świecie nie mają dostępu do czystej wody, a jej zdobycie wiąże się często ze śmiertelnym niebezpieczeństwem, co obrazuje spot reklamowy pt. "Journey". Minutowy film przygotowany przez amerykańską agencję Casanova Pendrill to element długofalowego programu "Tap Project" prowadzonego przez UNICEF. Program ruszył w 2007 r. w Nowym Jorku. Dziś to już ponadnarodowy ruch, w który włączają się oddziały UNICEF z innych państw.
Reklama pokazuje zwyczajną sytuację – dziewczynkę idącą do kuchni po szklankę wody. Ta czynność staje się pretekstem, by pokazać, co muszą przejść miliony dzieci w różnych zakątkach świata, by zaspokoić pragnienie. Oczom dziewczynki ukazują się płonące wioski, spękana słońcem ziemia i dzikie zwierzęta. W pewnym momencie widzi wycelowaną prosto w nią lufę czołgu. "Są dzieci, które przez to przechodzą, by dostać szklankę wody" – głosi hasło -"A Ty przez co przechodzisz?".
Ideą programu jest zebranie środków finansowych, dzięki którym dzieciom zostanie zapewniony dostęp do wody pitnej. Środki pozyskane w 2010 r. trafią do takich państw jak Gwatemala, Wietnam czy Togo. W trakcie tegorocznego Światowego Tygodnia Wody, przypadającego na 21-27 marca, goście lokali gastronomicznych mogli wesprzeć program płacąc 1$ za szklankę wody, którą normalnie otrzymują za darmo. Jak przekonuje UNICEF, 1$ wystarczy, by przez 40 dni zapewnić jednemu dziecku dostęp do czystej wody.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór