logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  03.01.2008

Wyniki picia mleka



Kampania "Pij mleko! Będziesz wielki" organizowana jest od 2002 roku przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy prowadzące program Marketing dla Przyszłości. Powstała w odpowiedzi na społeczny problem, jakim jest osteoporoza oraz spadek spożycia mleka przez najmłodszych. W jego zdefiniowaniu pomógł Instytut Żywności i Żywienia. Z badań przeprowadzonych przez Instytut wynika, że dzieci w Polsce spożywają zaledwie połowę zalecanej dziennej normy wapnia, niezbędnego do prawidłowej budowy kości. To prosta droga do osteoporozy w dorosłym wieku.

Programy mleczne realizowane w szkołach mają na świecie 50-letnią tradycję. W Finlandii, gdzie spożycie mleka na jednego mieszkańca wynosi 150 litrów rocznie, z całkowicie darmowego mleka korzystają wszyscy uczniowie. W Szwecji darmowe mleko przysługuje uczniom w wieku 7-15 lat. Z przebadanych 33 krajów na świecie, dostępu do mleka w szkołach nie mają dzieci w Estonii, Grecji, Hiszpanii, Jemenie, Polsce, Rumunii i Wietnamie.

Od początku trwania kampanii Bogusław Linda, Kayah, Krzysztof Hołowczyc, Jagna Marczułajtis, animowani bohaterowie Shrek i Superman, czy polscy siatkarze przekonują najmłodszych, jak ważne i pożyteczne w ich rozwoju jest spożywanie mleka i produktów mlecznych. Pokazują, jak silni i wielcy mogą być dzięki temu w przyszłości.

W zeszłorocznej piątej odsłonie kampanii (08-09.2007) wystąpili znani polscy siatkarze – Katarzyna Skowrońska – Dolata, Piotr Gruszka i Sebastian Świderski. Rozpoznawalność akcji wśród dzieci, wg deklaracji ich rodziców, wyniosła 78%. W kwestii realnej skuteczności działań – 54% dzieci chętniej sięga po mleko, co w porównaniu z 2006 rokiem daje wzrost o 11%, a z 2005 rokiem o 15%.

Instytut MillwardBrown SMG/KRC (partner akcji) stwierdził, że tegoroczna rozpoznawalność hasła kampanii to 98% – w porównaniu z innymi pro-mlecznymi akcjami. Największa zauważalność kampanii „Pij mleko! Będziesz wielki” łączy się z telewizją, drugie miejsce zajmują równorzędnie reklama zewnętrzna, materiały w prasie oraz spoty radiowe. Od 2003 roku kampania pojawia się w telewizji, w radiu i na billboardach. Prowadzone są także działania z zakresu public relations.

Za kreację i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja Communication Unlimited, we współpracę z mediami zaangażowany jest dom mediowy ZenithOptimedia, a w planowanie kampanii internetowej komórka ZED Digital.

Głównym patronem kampanii „Pij mleko" niemal od początku jest firma Ferrero Polska. Zgodziła się, by nie umieszczać jej logo w spotach reklamowych. Jedynie na produktach z serii Kinder umieszczona jest informacja, że koncern patronuje akcji.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 13.07.2022

    Kto w Polsce najlepiej raportuje ESG? Zgłoś raport do konkursu


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek