"Jak telewizor zgasić, skoro się nie pali?" Gasić czy wyłanczać… ważne aby wyłączać. 1 października Ministerstwo Środowiska rozpoczyna kampanię "Wyłączamy prąd, włączamy oszczędzanie" na temat oszczędzania energii. Resort wspierają spoty z udziałem profesorów Jerzego Bralczyka i Zbigniewa Lew-Starowicza.
Badania TNS OBOP pokazały, że 32% Polaków nie oszczędza energii. Dlatego kampania ma ich zachęcić do jej racjonalnego zużycia, a przez to ochrony środowiska i klimatu. Ilość energii wykorzystywanej przez gospodarstwa domowe, przez emisję szkodliwych substancji powstających przy jej wytwarzaniu, wpływa na stan środowiska naturalnego i przyczynia się również do postępujących zmian klimatu.
– Oszczędzanie, do którego zachęcamy, to właśnie pozbywanie się drobnych, zupełnie niepotrzebnych wydatków, które łącznie stworzą duży efekt. W ten sposób, w skali roku możemy zaoszczędzić nawet kilkaset złotych. Szczególnie w dzisiejszych czasach taka suma może robić wrażenie. Warto także zaznaczyć, że to co dobre dla naszych kieszeni, jest też dobre dla środowiska i naszego zdrowia. Zużywając mniej energii, potrzebujemy mniej paliw, które musimy spalić w celu jej wytworzenia, emitując przy tym mniej szkodliwych substancji i gazów cieplarnianych. – mówi Marcin Korolec, minister środowiska.
Kampania Ministerstwa Środowiska potrwa do połowy listopada. W tym czasie w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych emitowane będą humorystyczne spoty, zachęcające do oszczędzania energii. Pomysł na reklamy odnosi się do kontekstu sporów językowych oraz relacji między ludźmi. Powstanie także strona internetowa, na której będzie można m.in. znaleźć porady inspirujące do oszczędzania energii.
Akcja jest finansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca