Potrzebujący wyciągają ręce poza granice plakatów, by sięgnąć po artykuły pierwszej potrzeby – zupę, chleb, ciepły płaszcz, wełniany koc czy butelkę z mlekiem dla dziecka. To czy ich dosięgną zależy już tylko od dobrej woli darczyńców, bo jak wyjaśnia hasło kampanii: „With your donation a sense of dignity is within reach” („Dzięki twojej dotacji poczucie godności jest w zasięgu ręki”).
Kampania fundraisingowa, na którą składała się 5 kreacji umieszczonych na przystankach autobusowych, została przeprowadzona w grudniu zeszłego roku przez agencję Grey z Toronto na zlecenie kanadyjskiego oddziału The Salvation Army (Armia Zbawienia) w ramach dorocznej, świątecznej akcji „Fill the Kettle”. Kampania stanowi preludium do akcji The Dignity Project (Projekt Godność), która ruszy na przełomie lutego i marca tego roku. W Kanadzie ciągle 3 miliony ludzi potrzebuje pomocy. Lejtmotywem wszystkich kreacji jest gest wyciągnięcia ręki przez ich bohaterów w kierunku rzeczy, których z różnych względów są pozbawieni. Dla spotęgowania wydźwięku kampanii i osiągnięcia efektu kontrastu jej autorzy użyli prawdziwych artykułów pierwszej potrzeby, które umieścili poza granicami plakatów lub zestawili kreacje ze zdjęciami reklam znajdujących się obok.
Armia Zbawienia przy pomocy kampanii starała się pozyskać nowych zwolenników idei pomagania potrzebującym i podkreślić, że ludzie, którzy zmagają się z ubóstwem, są pozbawieni nie tylko żywności, ciepła czy schronienia, ale także poczucia godności. Godność człowieka urasta tu do rangi fundamentalnej wartości w życiu społecznym, którą może zagwarantować dostęp do podstawowych dóbr materialnych. Twórcy kampanii podkreślają, że pomoc osobom najuboższym nie tylko przyczynia się do poprawy ich sytuacji w sensie materialnym, ale także w sensie moralnym.
Armia Zbawienie jest nie tylko chrześcijańskim wyznaniem protestanckim, ale także jedną z najlepiej rozpoznawalnych organizacji dobroczynnych na świecie działającą od 1865 roku. Organizacja pomaga osobom potrzebującym, najuboższym i bezdomnym, dystrybuuje żywność i produkty pierwszej potrzeby w krajach dotkniętych klęskami żywiołowymi, walczy z uzależnieniami i wykorzystywaniem seksualnym kobiet.
D. Wilk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.09.2024
We wrogim domu
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Highway to Hell*
-
02.09.2024
Strefa wojny czy przeciętny dom?
-
01.09.2024
Soap Me Up