„Wygrywaj, śnij, zmieniaj, decyduj”
"Rozpoczynaj – kończ, wygrywaj – przegrywaj, śnij – przebudź się, spojrzyj z daleka – przyjrzyj się z bliska, zmieniaj – pozostań sobą, kochaj – nienawidź, wybaczaj – nie zapominaj". Przekaz kampanii zamknięty jest w hasłowo skonstruowanych przeciwieństwach.
Parlament Europejski rozpoczął wizerunkowo-informacyjną kampanię zatytułowaną "Act. React. Impact" („Działaj. Reaguj. Decyduj”), której celem jest zachęcenie do udziału w przyszłorocznych wyborach poprzez uświadomienie Europejczykom siły jaką posiada każdy z osobna, by wpływać na kształt Europy i tym samym na kształt otaczającej rzeczywistości. Projekt, wykorzystując okoliczności poszerzenia kompetencji PE (m.in. decydowanie o wyborze szefa Komisji Europejskiej), jest również próbą budowania pozytywnego, świeżego wizerunku instytucji.
Hasła dopełniają przedstawione w spocie reklamowym migawki z ważnych wydarzeń i istotnych problemów, zarówno historycznych jak i aktualnych, Europy i świata poprzeplatanych ujęciami znaczących momentów prywatnego życia.
Jednolita kampania PE prowadzona będzie w 28 krajach UE przez rok. Składa się z czterech faz, z których pierwsza, opisywana w tym tekście, ma na celu przedstawienie nowego wizerunku PE, druga poświęcona jest promocji działań w 5 kluczowych obszarach: gospodarki, zatrudnienia, poprawy jakości życia, polityki finansowej oraz pozycji UE w świecie, trzecia, będąca głównym elementem, skoncentruje się na samych wyborach, natomiast ostatnia, odbywająca się już po wyborach, odnosić się będzie do konkretnych działaniach PE, w tym do inauguracji nowej Komisji Europejskiej.
Jak podały media, budżet kampanii wynosi 16 mln euro.
Marta Reutt
zobacz także
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
03.06.2025Kampanie
Dziecko samo w obcym mieście