Metaamfetamina to największy obecnie problem, w kwestii uzależnień, w USA. Wzrost spożycia tego narkotyku wynosi 90% w ostatnim roku w stosunku do poprzedniego. Narkotyk ten jest obecnie większym problemem niż marihuana i kokaina razem. „Meth. Not even once” jest długofalowym i zakrojonym na szerokąa skalę programem powstałym w odpowiedzi na te dane. Jego celem jest zapobieganie pierwszemu kontaktowi z metaamfetaminą – przestrzega przed użyciem go choćby jeden raz.
Program jest inicjatywą bussinesmana z Montany – Thomasa M. Siebela. Zainaugurował go w 2005 roku.
Wielokrotnie nagradzana kampania, bazująca na szczegółowych badaniach młodzieży, wykazała wysoką efektywność (m.in. spadek przestępczości spowodowanej zażyciem narkotyku o 62%) i rozprzestrzeniła się na 4 kolejne stany – Arizonę, Idaho, Illinois i Wyoming. Nośniki reklamowe kampanii – telewizja, radio, prasa, internet.
Reżyserem spotów reklamowych jest Alejandro Gonzalez Inarritu – autor m.in. filmów „Amores Perros” czy „Babel”.
Opinia nt. kampanii i przykłady reklam tv: Rzeczy nie do pomyślenia stają się normą
zobacz także
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki