logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  08.12.2015

Wybrano najlepsze raporty społeczne 2015



W 9. edycji konkursu Raporty Społeczne najlepiej dane niefinansowe zaraportowały CEMEX Polska, ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych, Bank Zachodni WBK, Castorama Polska. Wyniki ogłoszone zostały 7 grudnia w Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Temat raportowania danych niefinansowych jest teraz omawiany w Polsce za sprawą przyjęcia przez Unię Europejską w 2014 roku dyrektywy ws. ujawniania informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności. W ten sposób od 2017 roku niektóre, największe firmy będą zobowiązane prezentować swoje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu lub przynajmniej wyjaśniać ich brak. Mobilizuje to firmy do wcześniejszego przygotowania się na nowe regulacje. Do konkursu w tym roku wpłynęło najwięcej zgłoszeń – 37, w tym 10 z nich to raporty firm wydane po raz pierwszy.

Wdrożenie procesu raportowania społecznego, a potem ostatecznie wydanie raportu czy to wersji publikacji drukowanej czy online pozostaje dużym wyzwaniem dla firm i organizacji. Potwierdza to jednak dojrzałość w zakresie społecznej odpowiedzialności, komunikacji z interesariuszami, poszanowania środowiska naturalnego. To właśnie te niefinansowe kwestie zaczynają nabierać coraz większego znaczenia w ocenie spółek, organizacji, instytucji. Bowiem odpowiedzialność dotyczy szerokiego grona podmiotów działających na rynku, o czym przypomina od 15 Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zresztą nie tylko przypomina, ale samo daje przykład – wydaliśmy w tym roku kolejny raport społeczny za lata 2013-2014. Z doświadczenia mogę więc zapewnić, że warto – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przewodnicząca jury głównego konkursu.

Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest od 2007 roku. Obecną edycję przygotowują Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmy Deloitte i SGS. Konkurs ma na celu szerzenie idei raportowania niefinansowego i prezentację dobrych praktyk w tym zakresie. Swoją nagrodę przyznaje jury główne, dziennikarze i internauci, wręczane są także wyróżnienia. W tym roku ogłoszenie wyników odbyło się 7 grudnia w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Osoby oceniające raporty społeczne w konkursie to eksperci biznesu, społecznej odpowiedzialności, reprezentanci instytucji biznesowych, świata nauki, administracji publicznej. Jurorzy wyboru najlepszego raportu dokonują w oparciu o trzy kryteria: kompletności, wiarygodności, komunikacji.

Nagrodę główną w 2015 roku zdobył:

  • „Raport zrównoważonego rozwoju CEMEX Polska 2013-2014”,
    CEMEX Polska Sp. z o. o.
    (do przeczytania tutaj)

Wyróżnienia odebrali:

  • „Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 2014”,
    Bank Zachodni WBK S.A.
    (link)
  • „Zintegrowany Raport Roczny 2014 Grupy LOTOS S.A. – Współpraca inspiruje zmiany”, Grupa LOTOS S.A. (link)

Najlepszy debiut

W tej kategorii zwycięża raport przygotowany przez firmę lub organizację po raz pierwszy. O jego przyznaniu decyduje jury główne konkursu. Nagrodę otrzymał:

  • „Raport Odpowiedzialności Społecznej Castorama Polska 2013-2014”,
    Castorama Polska Sp. z o.o.
    (link)

Nagroda dziennikarzy

Obok jury głównego swoją nagrodę przyznaje jury dziennikarskie. Znajdują się w nim przedstawiciele mediów, w tym roku: Brief, PAP Biznes, Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Program III Polskiego Radia, Rzeczpospolita, MUZO.FM, Ekologia i Rynek, Gazeta Wyborcza.

Dziennikarze za najlepiej opracowany raport uznali:

  • „Zintegrowany raport społeczny 2014. Kim jesteśmy i dokąd zmierzamy”,
    ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych
    (link)

Wyróżnienie przyznali:

  • „Raport Społeczny Spółki Polskie LNG”,
    Polskie LNG S.A.
    (link)

Nagroda internautów

W głosowaniu przez stronę raportyspoleczne.pl internauci wyłaniają zwycięzcę tej kategorii. W tegorocznej rywalizacji najwięcej głosów oddanych zostało na:

  • „Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 2014”,
    Bank Zachodni WBK S.A.
    (link)

Wszystkie raporty zgłoszone do tegorocznej edycji znajdują się w Bibliotece Raportów na stronie raportyspoleczne.pl.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 11.01.2023

    Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia


  • 10.01.2023

    Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek