Przygotowania do operacji idą pełną parą, gdy nagle gasną wszystkie światła, a aparatura przestaje działać. Do sali operacyjnej wkracza rozbawiony personel szpitala z tortem i piosenką "Happy Birthday" na ustach. Lekarze zdejmują maseczki, pacjent się przebudza i wszyscy z radością przyłączają się do świętowania. Hasło kampanii brzmi: „It’s the 60’s anniversary of living kidney donation” (To jest 60-ta rocznica pierwszego przeszczepu nerki od żywego dawcy).
Autorem kampanii „60’s Anniversary” jest paryska agencja BETC. Spot został zrealizowany na zlecenie francuskiego stowarzyszenia Renaloo. Organizacja chciała w ten sposób uczcić 60-tą rocznicę transplantacji pierwszej nerki na świecie, przeprowadzonej w 1952 roku w Paryżu. Od tamtego czasu problem ograniczonego dostępu pacjentów do przeszczepu we Francji nie został rozwiązany, dlatego wymaga publicznego nagłośnienia.
Kampania miała wyrażać pozytywne emocje, radość i wdzięczność wobec dawców, dzięki którym chorzy otrzymują w darze nowe życie. Spot podkreśla również rolę pracowników służby zdrowia, których poświęcenie na co dzień umożliwia dokonywanie przeszczepów.
Renaloo to stowarzyszenie non-profit, którego głównym celem jest zapewnienie informacji i wsparcia pacjentom z chorobami nerek oraz ich rodzinom.
Agnieszka Grzechowiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2023
Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
24.11.2023
Czego pragnie polski turysta
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
17.11.2023
Wizyta u psychologa to już nie wstyd. Zmienia się świadomość Polaków
-
16.11.2023
Gdy las się pali, pali nie tylko on