logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wszyscy widzieli ją bez ubrania
09.04.2014
Tematy: Kampanie, Brazylia, Obronność i bezpieczeństwo

Wszyscy widzieli ją bez ubrania



Półnaga kobieta robi zdjęcie swojemu odbiciu. Po drugiej stronie lustra zauważyć można wiele innych postaci, które z zadowoleniem, ale także zaskoczeniem przypatrują się swym komórkom.

Wirtualna rzeczywistość bywa bezlitosna. Internet to dla wielu synonim wolności, ale, co za tym idzie, to także strefa pozbawiona zasad i reguł. Niemal nieograniczony dostęp do informacji w połączeniu z anonimowością, a więc często także bezkarnością internautów może mieć dotkliwe konsekwencje, dlatego tak ważne jest dbanie o bezpieczeństwo w sieci.

Temat ten został podjęty przez nadawcę kampanii, organizację Safernet Brasil, która założona została w 2005 roku, aby walczyć z cyberprzestępczością przejawiającą się szczególnie w publikowaniu pornografii dziecięcej oraz materiałów przedstawiających molestowanie osób nieletnich, maltretowanie zwierząt, a także przypadki promowania rasizmu, neonazizmu, zachowań homofobicznych, itp. Misją organizacji jest stworzenie odpowiednich narzędzi prawnych, które pozwolą na eliminowanie tego typu zjawisk, ale także chęć zmiany Internetu w przestrzeń bezpieczną, o wysokich standardach etycznych, która pozwala na budowanie wspólnoty społecznej. Stąd pomysł na kampanię, która przypomina o ochronie swojej prywatności w sieci.

Kampania stworzona przez agencję Propeg opiera się na prostym koncepcie, nawiązuje do popularnych zdjęć „z ręki”, a więc swego rodzaju współczesnego autoportretu. Zdjęcie, które robione jest samemu sobie często wykonywane jest telefonem i przedstawia odbicie danej osoby w lustrze, na przykład w łazience czy windzie. Częstym zjawiskiem jest też publikowanie ujęć w wyzywających pozach czy nawet upowszechnianie własnych nagich zdjęć. Jednak jak przestrzega hasło kampanii: „The internet can’t keep a secret. Keep your privacy offline” ("Internet nie dotrzymuje tajemnic. Pozostaw swoją prywatność offline").

Kampania ta przypomina, iż informacje i dane upowszechniane na profilach społecznościowych, czy innych miejscach w sieci na zawsze pozostawiają w niej ślad i w przyszłości mogą zostać odczytane i wykorzystane przez dowolną osobę. Internet nie wybacza i nie zapomina o takich błędach jak publikowanie własnych nagich zdjęć, czy nieodpowiednich ujęć z ostatniej imprezy, stąd tak ważna jest ochrona swojej prywatności w sieci.

Ewa Zasada



Nazwa kampanii:
Selfie
Czas:
2014.3.31 - 2014.4.30
Nadawca:
Safernet Brasil
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Propeg (Brazil)
Adresaci:
Internauci
Hasło kampani:
The internet can't keep a secret. Keep your privacy offline (Internet nie dotrzymuje tajemnic. Pozostaw swoją prywatność offline)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek