Reklamę do kampanii "Sarah’s Story" mogą oglądać widzowie, którzy ukończyli 15. rok życia. Opowiada ona przypadek prawdziwej osoby – Sary Ezekiel, żyjącej z chorobą MND (ALS), czyli ze stwardnieniem bocznym zanikowym. 90-sekundowy film pokazuje wstrząs uczuciowy, jaki doznała 34-letnia całkowicie zdrowa bohaterka, będąca wówczas w 7. miesiącu ciąży, kiedy usłyszała diagnozę lekarską, oraz reakcje fizjologiczne, kiedy niespodziewanie została "zaatakowana" przez tę paraliżującą chorobę.
W filmie reklamowym, wyreżyserowanym przez Jima Weedona ze studia Bare Films, gra zarówno aktorka, jak i Sarah Ezekiel, na której ciało "nałożono" głowę aktorki.
To pierwsza kampania w historii stowarzyszenia MND Association pomagającego chorym i ich rodzinom. Spoty pokazywane były od połowy stycznia do 19 lutego w niemal 60 niezależnych kinach w Anglii i Walii.
Stwardnienie boczne zanikowe, w większości przypadków, rozwija się bardzo szybko i może zaatakować dorosłe osoby w każdej chwili. Przyczyna choroby nie jest znana, nie wykryto też do tej pory skutecznego leku na nią. Chorzy na stwardnienie żyją przeważnie od 2 do 5 lat. W Wielkiej Brytanii na MND umiera dziennie 5 osób.
Celem kampanii jest uświadomienie opinii publicznej istnienia choroby oraz zaangażowanie w walkę z nią i w badania nad lekarstwem. Wypowiedź Sary oraz relację z powstawania filmu można obejrzeć na www.sarahsstory.org.uk
Temat stwardnienia bocznego zanikowego podejmowały m.in. kampanie Head and Shoulders i Laces.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
22.04.2022
Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?
-
12.04.2022
Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich
-
08.04.2022
„Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji