logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Współczesna lewica: skąd, dokąd, z kim i po co?
16.11.2011
Tematy: Wydarzenia

Współczesna lewica: skąd, dokąd, z kim i po co?



W czwartek 17 listopada w Wyższej Szkole Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie o godz. 12:00 odbędzie się otwarta dla wszystkich debata „Miary współczesnej lewicy: skąd, dokąd, gdzie, z kim, jak i po co”. Udział w niej wezmą: Katarzyna Bratkowska, Piotr Ikonowicz, Leszek Miller, Janusz Palikot, Dariusz Szwed, uczestnicy Ruchu Oburzonych. Prowadzenie: Beata Maciejewska – Fundacja Przestrzenie Dialogu

Ostatnie wybory parlamentarne uwidoczniły słabość dominującej dotychczas formacji lewicowej, a jednocześnie – wielką potrzebę lewicowej polityki. Wystarczyło wiarygodne przedstawienie kilku liberalnych światopoglądowo postulatów, aby grupa 40 osób, na ogół o nieznanych szerzej poglądach, ale reprezentowana przez wyrazistego lidera, stworzyła trzeci co do wielkości klub parlamentarny w Sejmie.
Społeczeństwo powiedziało „nie” dotychczasowej „lewicy na niby”. Nie wykształciła się jednak „lewica na serio”. Taka, która potrafiłaby realizować lewicowe postulaty w sposób spójny, nowoczesny i wiarygodny, na miarę naszych czasów. Do tej roli przygotowują się różne podmioty: Ruch Palikota, którego ekspertem w dziedzinie polityki społecznej został znany działacz lewicowy Piotr Ikonowicz, SLD oraz Zieloni i ruchy społeczne o coraz silniejszych związkach ze światowym protestem przeciwko kapitalizmowi, jak Ruch Oburzonych.

Debata Fundacji Przestrzenie Dialogu ma być wkładem w konstrukcję nowej bazy dla lewicowych idei i ich realizacji.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek