logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  23.05.2013

Współczesna kobieta nie miała szczęścia

Your browser does not support the video tag.


Kwestia równouprawnienia kobiet i mężczyzn wciąż powraca w różnych kontekstach, tym razem w dosyć zaskakujący sposób. Bohaterką spotu jest Nathalie, a widz ogląda sceny z jej życia, przedstawiające ją w codziennych zajęciach i obowiązkach. Nathalie – kobieta, matka, żona, pracownik. Głos narratora określa statystyczny udział kobiet w poszczególnych zajęciach. Nathalie działa jak automat: podaje śniadanie dziecku przekąszając coś w międzyczasie, przygotowuje miskę dla pasa, wstawia pranie, poprawia garnitur męża, który spokojnie stoi przy lustrze, w końcu odprowadza dziecko do szkoły i biegnie do pracy. Tam niestety nie odnosi takich sukcesów jak w domu, nie ma takiego autorytetu wśród współpracowników (w większości mężczyzn) i nie ma wszystkiego pod kontrolą. Kiedy już zapada zmrok Nathalie wraca do domu, z siatkami pełnymi zakupów, biegnie ponieważ jej autobus właśnie odjeżdża. I nagle upada, wokół zbierają się przechodnie, którzy chcą jej pomóc, a film nie kończy się niestety szczęśliwie.

Ze spotu ewidentnie wynika, że współczesne kobiety, których przedstawicielką jest Nathalie (nowoczesna i ambitna), wciąż są dyskryminowane w pracy, a w domu obarczone większą odpowiedzialnością niż partnerzy. Jednak – jak mówi narrator – jest jedna rzecz, w której równowaga między płciami jest zachowana: śmierć z powodu ataku serca. Spot ma być apelem Cardiovascular Research Foundation skierowanym do wszystkich kobiet po 40. roku życia, by nie lekceważyły swojego zdrowia i zawczasu o nie zadbały, poddając się odpowiednim badaniom: One in two people who die of cardiac arrest is a woman. If you are over 40, consult a cardiologist („jedna na dwie osoby umierające z powodu zatrzymania akcji serca jest kobietą. Jeśli jesteś po 40. roku życia skonsultuj się kardiologiem”).

Kornelia Machura


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nathalie
Czas:
2013.3.29 - 2013.4.29
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Francja
Nadawca:
Fondation Recherche Cardio Vasculaire
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Publicis Conseil (Paris)
Adresaci:
Kobiety po 40. roku życia
Hasło kampani:
One in two people who die of cardiac arrest is a woman. If you are over 40, consult a cardiologist (Jedna na dwie osoby umierające z powodu zatrzymania akcji serca jest kobietą. Jeśli jesteś po 40. roku życia skonsultuj się kardiologiem)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek