Starannie zapakowane śmieci położono w lodówkach supermarketów, tuż obok kolorowych opakowań mrożonek. Zaskoczeni klienci z chętnie fotografowanych opakowań "Specjałów prosto z gór" dowiadywali się, że ich zawartość pochodzi z gór, z zimowych kurortów. Turyści zostawiają tam mnóstwo śmieci.
Każdego roku po zakończonym sezonie narciarskim na stokach pozostają góry odpadów. Niewidoczne, skryte pod białą powłoką, zauważalne stają się dopiero, gdy śnieg stopnieje. Wtedy okazuje się, że obok naturalnych pagórków rosną nowe góry – odpadów. W 2010 roku amatorzy białego szaleństwa pozostawili w Alpach ponad 65 ton śmieci.
Opracowana przez paryską agencję Publicis Coseil kampania powstała na zlecenie Mountain Riders. Głównym celem tej organizacji jest promowanie ekologicznej turystyki. Zaskakujący pomysł na kampanię miał przypominać Francuzom o skali zanieczyszczenia zimowych kurortów także i po zakończeniu sezonu narciarskiego. Miał również zachęcić do corocznej akcji zbierania odpadów ze stoków narciarskich.
Umieszczony na opakowaniach zamrożonych śmieci kod QR odsyłał do strony internetowej, za pośrednictwem której można było zarejestrować się jako wolontariusz na jeden z dni oczyszczania stoków. Tam internauci mogli też odnaleźć spot reklamowy promujący kampanię oraz zapoznać się z zasadami przyjaznego środowisku zimowego wypoczynku. Według danych organizacji w trakcie kampanii oglądalność strony wzrosła o ponad 73%.
Kampania „Frozen Trash” („Mrożone śmieci”) otrzymała nagrodę na Festiwalu w Cannes.
K. Stawińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem