Wpływ reklamy społecznej na zachowania kierowców w Gorzowie Wielkopolskim
Tematem tej pracy dyplomowej jest analiza wpływu reklam społecznych skierowanych do kierowców na ich zachowania. Autorka rozważa, czy wysiłek wkładany w tworzenie komunikatów niekomercyjnych przynosi zamierzony efekt, czy też może zasługuje na miano przysłowiowej „syzyfowej pracy”, nie przynosząc oczekiwanych rezultatów.
W pierwszym rozdziale przedstawiono pojęcie reklamy społecznej. Ta część pracy ma na celu wyjaśnienie terminu reklamy społecznej, w kontekście reklamy komercyjnej, opisanie jej funkcji i technik, a także ukazanie etapów jej rozwoju na świecie i w Polsce.
Kolejna część pracy traktuje o pierwszych na świecie kampaniach społecznych kierowanych do kierowców. Zamiarem inicjatorów tych kampanii było wpłyniecie na zmianę zachowań osób prowadzących samochody, a przez to zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. W pracy zaprezentowano także polskie reklamy niekomercyjne o tej tematyce, wraz z przykładowymi badaniami dotyczącymi skuteczności takich komunikatów.
Rozdział trzeci poświęcony jest analizie wyników badan przeprowadzonych przez autorkę, które dotyczyły oceny reklamy społecznej i jej skuteczności. W tej części przedstawiono hipotezy, scharakteryzowano grupę badawczą, oraz opisano przebieg badania.
W zakończeniu pracy przedstawiono wnioski sformułowane na
podstawie informacji zdobytych podczas badania oraz na podstawie analizy wyników przygotowanych ankiet.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.04.2024
Tylko co trzeci Polak wie, jak postępować w sytuacji zagrożenia
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
21.03.2024
Prawie jedna trzecia jaj pakowanych w Polsce nie pochodzi od kur w klatkach
-
15.03.2024
Ponad 40% Polaków deklaruje, że ma problemy ze snem
-
08.03.2024
Fakty i mity na temat żywności ekologicznej
-
29.02.2024
Cztery szkodliwe mity o otyłości