logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Wolność od GMO
03.08.2009
Tematy: Wydarzenia

Wolność od GMO



Instytutu Spraw Obywatelskich zainicjował akcję „Naturalne Geny”, mającą na celu uwrażliwienia konsumentów na konieczność znakowania produktów żywnościowych. Jest ona częścią kampanii „GMO – z czym to się je?” realizowanej przez Instytut.

Poprzez akcję organizacja chce wprowadzić oznakowanie (marka „Geny Naturalne”) – ułatwiające konsumentom wybieranie produktów wolnych od GMO. Chce także doprowadzić do przejrzystej sytuacji prawnej w Polsce dotyczącej oznaczania produktów zawierających GMO.

Przepisy UE umożliwiają znakowanie „pozytywne”, czyli tworzenie przepisów, dzięki którym firmy, które posiadają certyfikaty zaświadczające o naturalnym pochodzeniu swoich produktów, mogą umieszczać na etykietach oznaczenie „wolne od GMO”. Takie rozwiązania prawne wprowadziły m.in. Austria i Niemcy oraz kilka regionów we Francji.

Instytutu Spraw Obywatelskich domaga się wprowadzenia i uzupełnienia przepisów prawnych w taki sposób, by możliwe było jednoznaczne znakowanie żywności GM i tej, która jest wolna od modyfikacji. Zachęca także do wspierania swej akcji poprzez podpisywanie petycji dostępnej na stronie www.naturalnegeny.pl

W sierpniu zostanie wydana polska wersja filmu „Hidden dangers in kids meals” będącego zapisem rozmowy z Jeffrey’em Smith’em. W dokumencie są przedstawione fakty na temat konsekwencji spożywania przez amerykańskich uczniów żywności zawierającej GMO. Oprócz filmu ukaże się także polskie wydanie książki „Świat według Monsanto” autorstwa Marie-Monique Robin, która pisuje politykę biotechnologicznego monopolisty – międzynarodowego koncernu Monsanto (posiadacza praw do ok. 90% organizmów modyfikowanych genetycznie na świecie).

Strona akcji: www.naturalnegeny.pl

Akcja jest prowadzona we współpracy z „Koalicją Polska Wolna od GMO”, „Międzynarodową Koalicją Dla Ochrony Polskiej Wsi” i Greenpeace.
M. Czerepak








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek