logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  06.11.2010

Wolna muza

Your browser does not support the video tag.


Do tej pory słuchanie muzyki w czasie prowadzenia samochodu było tylko przyjemnością. Teraz może uratować czyjeś życie i zmniejszyć liczbę śmiertelnych wypadków na drodze. A wszystko dzięki belgijskiej kampanii „Slow down” („Zwolnij”).

Szybka jazda samochodem to jedna z najczęstszych przyczyn wypadków drogowych. Skala zjawiska jest szczególnie niepokojąca wśród kierowców z młodszych grup wiekowych. Właśnie dla nich powstała specjalna aplikacja na iPhona. Program, wykorzystując informacje z GPS-a, przypomina młodym kierowcom słuchającym muzyki w czasie kierowania pojazdem o konieczności zachowania bezpiecznej prędkości. Gdy kierowca przekroczy dozwoloną prędkość (50 km/h), aplikacja „Slow down” zwalnia tempo muzyki odtwarzanej na iPhonie, a w przypadku jazdy ponad 120 km/h – całkowicie zatrzymuje muzykę. Aplikację można za darmo ściągnąć ze strony www.slowdown.be.

Kampania została zainicjowana przez agencję Happiness z Brukseli na zlecenie Ouders van Verongelukte Kinderen (Rodzice Dzieci – Ofiar Wypadków Drogowych), organizacji pomagającej rodzicom dzieci, które uległy wypadkom drogowym. „Slow down” to nie pierwsza kampania zainicjowana przez tę organizację. Wcześniej Ouders van Verongelukte Kinderen zwracała uwagę na problem kierowców rozmawiających przez telefon w czasie jazdy.

Belgia jest jednym z najgęściej zaludnionych krajów Europy, a na tamtejszych drogach każdego roku ginie lub zostaje rannych w wypadkach ponad 70 tys. osób.

Pomysł z aplikacją na iPhona nie przypadł do gustu wszystkim. Wyraźne głosy krytyki słychać ze strony osób związanych z marketingiem. Wątpliwości dotyczą przede wszystkim tego, czy kampania okaże się skuteczna i czy jej adresaci, ludzie młodzi, prowadzący intensywny i szybki tryb życia, w ogóle będą chcieli korzystać z aplikacji „Slow down”.
M. Lewkowicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Slow Down
Czas:
2010.11.1
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Belgia
Nadawca:
Ouders van Verongelukte Kinderen (Rodzice Dzieci – Ofiar Wypadków Drogowych)
Media:
Ambient
Wykonawca:
Happiness
Adresaci:
Młodzi kierowcy
Hasło kampani:
Slow Down





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Przerwij przerwę


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek