Chorzy na raka w Polsce nie mają dostępu do 70% zalecanych leków. Jeśli chcą się leczyć, muszą sami zebrać pieniądze, często nawet kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Ogromna liczba chorych i próśb o datki sprawia, że trudno się przebić z komunikatem. Dzięki metaforycznemu pokazaniu walki z rakiem w stylistyce gry i zmiany wizerunku chorego z o ary na wojownika, potencjalni darczyńcy mogli utożsa- miać się z bohaterką spotu. Grupą docelową byli podatnicy przekazujący 1% podatku. Nietypowa narracja pozwoliła wyróżnić się na tle innych OPP, co przełożyło się ogromny wzrost wpłat – w 2016 roku podatnicy przekazali Alivii aż o 85% więcej, niż rok wcześniej. Spektakularnie wzrosła też liczba i wartość indywidualnych wpłat.
Informacje nt. kampanii rozesłano do mediów, w tym tych mniej oczywistych – lmowych, gamin- gowych oraz influencer’ów.Film przeniesiono również w świat rzeczywisty – znani polscy ilustra- torzy zaprojektowali pro bono specjalne tarcze strzelnicze z wizerunkami raka, które można było kupić na strzelnicy i wesprzeć konto Alivii.
Za wykonanie projektu odpowiadają Fundacja Onkologiczna Alivia, Saatchi&Saatchi IS, Platige Image, Studio Dobro, Studio Juice, Big Picture.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.01.2025
Seniorzy, którzy nie istnieją
-
17.01.2025
Świat się nie zawali
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu