Chorzy na raka w Polsce nie mają dostępu do 70% zalecanych leków. Jeśli chcą się leczyć, muszą sami zebrać pieniądze, często nawet kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Ogromna liczba chorych i próśb o datki sprawia, że trudno się przebić z komunikatem. Dzięki metaforycznemu pokazaniu walki z rakiem w stylistyce gry i zmiany wizerunku chorego z o ary na wojownika, potencjalni darczyńcy mogli utożsa- miać się z bohaterką spotu. Grupą docelową byli podatnicy przekazujący 1% podatku. Nietypowa narracja pozwoliła wyróżnić się na tle innych OPP, co przełożyło się ogromny wzrost wpłat – w 2016 roku podatnicy przekazali Alivii aż o 85% więcej, niż rok wcześniej. Spektakularnie wzrosła też liczba i wartość indywidualnych wpłat.
Informacje nt. kampanii rozesłano do mediów, w tym tych mniej oczywistych – lmowych, gamin- gowych oraz influencer’ów.Film przeniesiono również w świat rzeczywisty – znani polscy ilustra- torzy zaprojektowali pro bono specjalne tarcze strzelnicze z wizerunkami raka, które można było kupić na strzelnicy i wesprzeć konto Alivii.
Za wykonanie projektu odpowiadają Fundacja Onkologiczna Alivia, Saatchi&Saatchi IS, Platige Image, Studio Dobro, Studio Juice, Big Picture.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
12.04.2024
Zabójcze trendy
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
11.04.2024
Bo będzie bolało!