W 2007 roku agencja TBWAParis stworzyła 3 kreacje, które zdobyły następnie Brąz na Festiwalu Europe’s Premier Creative Awards (EPPICA) w kategorii 'Prasa’. Reklamy powstały w ramach kampanii „Child soldiers” Amnesty International i pokazują zabawy dzieci wcielonych do armii: grę w „piłkę nożną” ludzką czaszką, wiszenie na linach w towarzystwie zabitych przez powieszenie mężczyzn i układanie kości, zamiast klocków. Hasło głosi: „300 000 childsoldiers dream of simply beeing children.” (300 000 dziecięcych żołnierzy marzy o tym, żeby po prostu być dziećmi.). Autorem zdjęć jest Michael Lewis.
Na całym świecie setki tysięcy dzieci poniżej 18. roku życia zostaje zaangażowanych w jakiś konflikt zbrojny – małoletni są wcielani do rządowych sił zbrojnych, paramilitarnych i służb cywilnych. Bywają wykorzystywani jako szpiedzy, posłańcy, służący lub mają za zadanie rozmieszczanie min lądowych. Dzieci werbowane są w szkołach, na ulicy lub w domach. Pozostała część zapisuje się ‘ochotniczo’, ponieważ nie widzą innej alternatywy. Międzynarodowe prawo zabrania angażowania dzieci poniżej 18 roku życia w konflikty zbrojne. Te dzieci zostają bezpowrotnie okradzione z dzieciństwa i zostają wyeksponowane na nieustanne zagrożenie, a co za tym idzie, fizyczne i psychiczne cierpienie.
M. Kryńska
zobacz także
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
30.05.2025Kreacje / printy
Real Reality Show
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…