logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Prawa człowieka
   ──────  04.05.2009

Wojena idylla



Francuski oddział organizacji Reporterzy bez granic rozpoczął na początku maja gadżetowo – plakatową kampanię na rzecz prawa dostępu dziennikarzy do stref objętych konfliktem, gdzie często spotykają się z oporem wojsk. Władze militarne nie chcą współpracować z dziennikarzami, jednocześnie utrudniają im wykonywanie pracy oraz swobodny dostęp do informacji.

Na reklamach opatrzonych hasłem „L’encre devrait couler partout où le sang coule. Rien ni personne ne doit empecher les journalistes d’acceder aux zones de combats.” (Atrament powinien płynąć wtedy, kiedy płynie krew. Nikt, ani nic, nie powinno przeszkadzać dziennikarzom w dotarciu do stref walki) widać kobietę pochyloną nad ciałem, z którego płynie atrament zamiast krwi. Kreacja jest kontynuacją pomysłu z pierwszej odsłony kampanii z przełomu lutego i marca br.

W ramach kampanii przed 3 maja – Światowym Dniem Wolności Prasy do dziennikarzy rozesłano 300 zestawów ‘War Reporter 3D’. We współczesnych konfliktach zbrojnych, wojsko uniemożliwia dziennikarzom wykonywanie ich pracy i kontroluje każdą informację przepływającą przez daną strefę. Aby zwrócić uwagę opinii publicznej na ten problem, organizacja stworzyła specjalny aparat-zabawkę który zawiera w środku wojenne, wyidealizowane zdjęcia. Przewrotny przekaz jest taki, że teraz dziennikarze nie muszą już ryzykować własnego życia, robiąc zdjęcia w strefie wojennej, ponieważ wojsko już wszystko za nich zrobiło. Zdjęcia, zamiast walk i prawdziwych wydarzeń pokazują uśmiechniętych wojskowych oraz radosnych cywili.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
L’encre
Czas:
2009.5.1 - 2009.5.31
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Francja
Nadawca:
Reporters sans Frontières
Media:
Plakaty, internet, gadżety
Wykonawca:
Saatchi & Saatchi (Paris)
Adresaci:
Opinia publiczna, dziennikarze
Hasło kampani:
L’encre devrait couler partout où le sang coule. Rien ni personne ne doit empecher les journalistes d’acceder aux zones de combats.





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek