Kampania outdoorowa przygotowana przez malezyjski oddział agencji reklamowej DDB prezentuje wizję świata, w którym ląd został zalany przez wodę. Celem kampanii było przekonanie obywateli Malezji, że niekontrolowana wycinka lasów deszczowych ma fatalne skutki w kontekście postępujących zmian klimatycznych. Akcja miała skłaniać do refleksji i mobilizować odbiorców do podjęcia działań chroniących środowisko naturalne.
Lasy deszczowe, które w naturalny sposób stabilizują klimat ziemi oraz regulują cykle wodne, zajmują dużą część tego azjatyckiego kraju. Niestety, nieodpowiednie gospodarowanie zasobami naturalnymi oraz wycinanie lasów deszczowych, powoduje degradację środowiska.
Kampania oparta jest na standardowej koncepcji „globalnej powodzi”. Jest prosta w odbiorze, ale trudno w niej znaleźć najważniejszą kwestię – dlaczego ludzie wycinają las deszczowy, przyczyniając się do rozwoju procesu globalnego ocieplenia? Odpowiedź jest prosta. Ponieważ karczowanie lasu to często ich jedyne źródło utrzymania. Koncepcja tej kampanii, aby mogła ona przynieść zamierzone efekty, powinna być oparta, lub przynajmniej wzmocniona, o działania aktywizacyjne dla ludności zajmującej się wycinką lasu. Mogłaby np. pokazywać alternatywne sposoby zarabiania na życie do tych, przed którymi przestrzega.
b.p.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2023
Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!
-
15.03.2023
Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu