logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Wodne karabiny też są złe
08.12.2009
Tematy: Kreacje / printy

Wodne karabiny też są złe



Istnieje bardzo cienka linia pomiędzy odważną kampanią a karykaturą. Autorzy pięciu kreacji przygotowanych przez belgijską agencję Air Brussels dla Amnesty International wydają się po niej stąpać. Zdjęcia, niezależnie od tego, czy odnoszą się do krajów afrykańskich, azjatyckich, czy też Środkowego Wschodu, opierają się na jednym pomyśle – broń w rękach żołnierzy, czy też bezwzględnego dyktatora to pistolet na wodę. Gadżet ten koresponduje to z hasłem kampanii – “Amnesty’s flame is in danger worldwide. Defend it. Buy a candle or make a donation” („Płomień Amnesty może zgasnąć. Broń go. Kup świeczkę lub ofiaruj pieniądze”) – gdyż to właśnie ta „woda”, ugasić może płomień Amnesty. Poprzez wsparcie finansowe działań AI każdy może przyczynić się do poprawy sytuacji ludzi pozbawionych podstawowych praw oraz godności.

10 grudnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka. W związku z tym AI zwraca uwagę, że choć od czasu uchwalenia przez ONZ Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka w 1948 roku, warunki życia wielu ludzi uległy poprawie, to jednak nadal sytuacja milionów osób pozostaje zła. Swoimi kreacjami organizacja wskazuje nie tylko bezpośrednio na działania wojenno-terrostyczne, ale także przypomina m.in. o fatalnym stanie służby zdrowia w Sierra Leone, zanieczyszczeniach spowodowanych wydobyciem ropy naftowej przez koncerny paliwowe w Nigerii, czy wreszcie o deprywujących warunkach życia uchodźców w Zachodniej Republice Konga oraz towarzyszących im ciągłym walkach.

Od 2001 roku Amnesty International z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka organizuje Maraton Pisania Listów. Wolontariusze przez 24 godziny piszą ręcznie listy w obronie osób, których prawa zostały złamane.

Także 10 grudnia, 1984 roku, została także przyjęta Konwencja w sprawie zakazu stosowania tortur oraz innego okrutnego, nieludzkiego lub poniżającego traktowania albo karania.
M.Musielak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek