Woda w zwrotnych butelkach w supermarketach Carrefour
Po bardzo pozytywnym przyjęciu przez konsumentów usługi odbioru butelek zwrotnych bez konieczności okazania paragonu, Carrefour Polska idzie o krok dalej. Jako jedna z pierwszych na rynku sieci wprowadza do oferty wodę gazowaną w szklanych butelkach kaucyjnych o pojemności 1 litra.
Według danych Deloitte obecnie jedynie w dziesięciu europejskich krajach funkcjonuje uregulowany prawnie system kaucyjny. Średni poziom zwrotu w tych krajach wynosi ok. 91% wszystkich opakowań włączonych do systemu. W Polsce nadal brakuje ścisłego uregulowania kwestii opakowań kaucyjnych. Jak pokazuje raport Ministerstwa Środowiska z listopada 2019 roku, zaledwie jedna czwarta Polaków przy zakupie napojów w szklanych opakowaniach zwraca uwagę na informację czy butelka nadaje się do zwrotu.
Sieć Carrefour Polska od kilku lat podejmuje konsekwentne działania proekologiczne, a ważnym ich ogniwem jest edukacja naszych klientów w kwestiach środowiskowych – podkreśla Marek Lipka Dyrektor Handlowy i członek Zarządu Carrefour Polska. – Zachęcamy Polaków do aktywnego ograniczania ilości generowanych odpadów szklanych oraz rozwoju systemu kaucyjnego opakowań zwrotnych, jednocześnie dostarczając konkretne rozwiązania.
Na półkach hipermarketów i supermarketów Carrefour właśnie pojawił się nowy produkt – woda gazowana Jurajska w litrowym szklanym opakowaniu. To, co wyróżnia ją na rynku to fakt, że zarówno szklane butelki, jak i skrzynki do ich transportu, są objęte systemem kaucyjnym w sieci Carrefour. Przy pierwszym zakupie klient wnosi kaucję za butelki i skrzynkę, a przy kolejnych zakupach wymienia je na pełne opakowania, już bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Od kwietnia klienci hiper- i supermarketów Carrefour Polska mogą również oddawać szklane butelki zwrotne bez konieczności okazania wydruku – wymieniają je na e-bony, stanowiące zwrot pełnej kaucji za opakowania. Jak pokazują pierwsze wyniki – klienci zwracają większą uwagę na oznaczenia opakowań i chętniej sięgają po produkty w butelkach zwrotnych. Carrefour Polska jest pierwszą siecią, która wprowadziła takie rozwiązanie.
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni