logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Woda gorsza niż Hiroszima
15.01.2009
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Woda gorsza niż Hiroszima



Woda niezdatna do picia zabiła już 40xwięcej ludzi niż wybuch bomby w Hiroszimie. Poprzez tego typu porównania, uświadamiające skalę i skutki dramatu spowodowanego przez brudną wodę, francuska organizacja Solidarités walczy o dostęp do wody pitnej dla najbiedniejszych mieszkańców Ziemi – 900 milionów ludzi nie ma do niej dostępu. Co minutę, z powodu chorób spowodowanych brudną wodą, na świecie umiera 15 osób.

Główne działania Solidarités skupiają się obecnie wokół prób zainteresowania władz i polityków tym problemem. Na stronie www.votregouttedeau.org można podpisać petycję skierowaną do elit politycznych UE. Zawarte w niej żądania zostaną przedstawione Komisji Europejskiej i ONZ 22 marca podczas Światowego Dnia Wody oraz na V Światowym Forum Wody w Istambule, które trwa od 16 do 22 marca.

W petycji organizacja domaga się utworzenia Międzynarodowej Agencji na rzecz Wody, która byłaby odpowiedzialna za mobilizację zasobów oraz ich zarządzanie, promocję zintegrowanego sposobu zarządzania wodą, koordynację działaczy, podejmowanie decyzji dotyczących problemów z dostępem do wody pitnej. Poza tym dąży do natychmiastowego przyznania środków na humanitarną akcję pierwszej pomocy dla krajów znajdujących się w trakcie konfliktów zbrojnych lub będących ofiarami katastrof naturalnych. Takie działanie jest niezbędne, aby osiągnąć jeden z celów ONZ, czyli aby do roku 2015 obniżyć liczbę osób pozbawionych dostępu do wody pitnej o 50%. Kolejnym punktem petycji jest znaczące podniesienie środków finansowych przeznaczonych na udostępnienie wody pitnej oraz pomoc zdrowotną.

Aby zebrać jak najwięcej podpisów Solidarités stworzyła na początku 2008 roku spot radiowy, telewizyjny oraz dwa plakaty, które wykorzystywane są także w tegorocznej kampanii „Equation” (Równanie). Komunikują one, że narzędzia śmierci, które robią najwięcej hałasu i o których mówi się najgłośniej, wcale nie są tymi, które są najbardziej zabójcze. Woda niezdatna do picia zabija 2 miliony ludzi każdego roku.
M. Kryńska








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 12.06.2024Kreacje / printy

    Żyję z HIV – poznaj ich historie

  • 28.05.2024slider

    Jak ruchem zmieniać umysł?

  • 16.05.2024Kreacje / printy

    Pod opieką ropuchy

  • 13.05.2024Kreacje / printy

    Kintsugi — sztuka sklejania człowieka

  • 06.05.2024Wiedza - Literatura

    Truskawki to ulubione owoce Polaków

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek