logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wirus u znajomego
06.01.2010
Tematy: Kampanie, Honduras, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Wirus u znajomego



Młoda dziewczyna wabiąco oblizuje usta odsłaniając kolczyk w pępku i fotografuje swoje odbicie w łazienkowym lustrze. To jedno ze zdjęć Monik, zamieszczonych na jej profilu w portalu społecznościowym Hi5. 23-latka z San Pedro Sula, miasta w Hondurasie, szybko zyskała grono ponad 2000 znajomych. Fizyczna atrakcyjność, otwartość i bycie „cool college girl” pomogły w nawiązaniu bliższych znajomości.

Jak się okazało Monik to fikcyjna osoba, a jej profil został stworzony na potrzeby kampanii przygotowanej przez agencję Excell Ogilvy. Kampania ze stycznia br. adresowana była do młodych ludzi w wieku 18-25 lat i miała uświadomić im, że problem HIV/AIDS nie jest abstrakcją występującą z dala od nich, bo nosicielem lub chorym może być ktoś, kogo dobrze znają i z kim są blisko. Dlatego w jednym z ostatnich wpisów na swoim profilu Monik poinformowała znajomych, że jest zakażona wirusem HIV.

Kampania pod względem wykorzystanego medium przypomina holenderską kampanię Jessica Stevens, która toczyła się w serwisie Twitter, a jej twórcy także posłużyli się fikcyjnym profilem użytkownika. Oba przypadki pokazują, że media społecznościowe są doskonałym narzędziem dla twórców kampanii. Nieograniczony zasięg i popularność portali, zwłaszcza wśród młodych ludzi, pozwalają dotrzeć z przekazem do szerokiego grona odbiorców. Potwierdza to ponad 3000 wejść na profil Monik w ciągu 7 dni i duże zainteresowanie ze strony innych mediów.

W drugim etapie kampanii uruchomiono blog z informacjami dotyczącymi działalności duszpasterstwa zakażonych wirusem HIV i chorych na AIDS kościoła episkopalnego (VIYDA).
K. Kukuła



Nazwa kampanii:
Monik
Czas:
2010.1.1 - 2010.1.31
Nadawca:
VIYDA
Media:
Internet
Wykonawca:
Excell Ogilvy (Honduras)
Adresaci:
Użytkownicy portalu Hi5





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek