logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Honduras, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.01.2010

Wirus u znajomego



Młoda dziewczyna wabiąco oblizuje usta odsłaniając kolczyk w pępku i fotografuje swoje odbicie w łazienkowym lustrze. To jedno ze zdjęć Monik, zamieszczonych na jej profilu w portalu społecznościowym Hi5. 23-latka z San Pedro Sula, miasta w Hondurasie, szybko zyskała grono ponad 2000 znajomych. Fizyczna atrakcyjność, otwartość i bycie „cool college girl” pomogły w nawiązaniu bliższych znajomości.

Jak się okazało Monik to fikcyjna osoba, a jej profil został stworzony na potrzeby kampanii przygotowanej przez agencję Excell Ogilvy. Kampania ze stycznia br. adresowana była do młodych ludzi w wieku 18-25 lat i miała uświadomić im, że problem HIV/AIDS nie jest abstrakcją występującą z dala od nich, bo nosicielem lub chorym może być ktoś, kogo dobrze znają i z kim są blisko. Dlatego w jednym z ostatnich wpisów na swoim profilu Monik poinformowała znajomych, że jest zakażona wirusem HIV.

Kampania pod względem wykorzystanego medium przypomina holenderską kampanię Jessica Stevens, która toczyła się w serwisie Twitter, a jej twórcy także posłużyli się fikcyjnym profilem użytkownika. Oba przypadki pokazują, że media społecznościowe są doskonałym narzędziem dla twórców kampanii. Nieograniczony zasięg i popularność portali, zwłaszcza wśród młodych ludzi, pozwalają dotrzeć z przekazem do szerokiego grona odbiorców. Potwierdza to ponad 3000 wejść na profil Monik w ciągu 7 dni i duże zainteresowanie ze strony innych mediów.

W drugim etapie kampanii uruchomiono blog z informacjami dotyczącymi działalności duszpasterstwa zakażonych wirusem HIV i chorych na AIDS kościoła episkopalnego (VIYDA).
K. Kukuła


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Monik
Czas:
2010.1.1 - 2010.1.31
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Honduras
Nadawca:
VIYDA
Media:
Internet
Wykonawca:
Excell Ogilvy (Honduras)
Adresaci:
Użytkownicy portalu Hi5





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 25.04.2022

    Niemy krzyk


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek