logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wirująca strata
09.05.2016
Tematy: Kampanie

Wirująca strata

Your browser does not support the video tag.


Z mroku wyłania się mężczyzna. Wiruje w powietrzu, spadając zarazem w ciemną otchłań. Żona, matka, ojciec, dzieci – każdy po kolei próbuje utrzymać jego dłoń w desperackim geście pomocy i ratunku. Nikomu się jednak nie udaje. Na twarzach najbliższych można dostrzec za to zmartwienie i smutek. Kiedy mężczyzna puszcza maleńką dłoń niemowlaka – prawdopodobnie swojego najmłodszego dziecka – ląduje nieprzytomny za kierownicą swojego dachującego samochodu. To był wypadek, za który zapłacił życiem. Przyczyna? Banalna – zużyte opony.

"When your tyres lose grip, you lose everything. Check yours regularly" ("Kiedy Twoje opony tracą przyczepność, Ty tracisz wszystko. Sprawdzaj je regularnie") – pojawia się główne hasło kampanii irlandzkiego Biura Bezpieczeństwa Dróg (Road Safety Authority Ireland). Kampania zrealizowana przez agencję Irish International BBDO jest skierowana do kierowców i zwraca uwagę na konieczność regularnego sprawdzania opon, których stan techniczny wpływa na ilość wypadków drogowych.

Nie ma elementu samochodu, którego zły stan techniczny tak bardzo przyczynia się do wypadku drogowego, jak opony – można przeczytać na stronie rządowej http://www.rsa.ie/. Badania pokazują, że w Irlandii, zły stan opon jest jednym z czynników powodujących średnio 14 śmiertelnych wypadków samochodowych rocznie.

Problem prawdopodobnie tkwi w tym, że nadających się do wymiany opon nie wychwyci żaden radar. Kierowca nie myśli o nich tak długo, aż nie staje się to konieczne. RSA (Road Safety Authority) zaznacza, że klip ma na celu uświadomienie każdemu kierowcy, jak ważne jest dbanie o stan techniczny opon zanim dojdzie do jakiejkolwiek katastrofy oraz jakie koszty niesie za sobą ta często lekceważona kwestia.

Klip miał być odważny, z mocnym, wizualnie nakreślonym problemem, zapadającym w pamięci. Mężczyzna z video traci kontakt z każdym z rodziny, wirując wokoło tak, jak wirują opony w samochodzie lub podobnie jak obraca się dachujący samochód na skutek wypadku. To dezorientująca podróż i uderzające przypomnienie, pokazującejak wiele człowiek może stracić.

Jak podkreślają twórcy, celem kampanii było również uświadomienie ludziom, że opony są o tyle ważne, że stanowią jedyny punkt styczności samochodu z drogą.Warto więc o nie zadbać, by nie narażać się na utratę czegoś ważniejszego – swojej rodziny, zdrowia, marzeń, czyli po prostu – życia.

Joanna Bącela



Nazwa kampanii:
Never let go
Czas:
2016.4.4
Nadawca:
Road Safety Authority Ireland
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Irish International BBDO (Ireland)
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
When your tyres lose grip, you lose everything. Check yours regularly (Kiedy Twoje opony tracą przyczepność, Ty tracisz wszystko. Sprawdzaj je regularnie)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek