logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wirtualne sprzątanie, prawdziwy efekt
24.06.2016
Tematy: Kampanie, Peru, Ekologia i środowisko

Wirtualne sprzątanie, prawdziwy efekt

Your browser does not support the video tag.


Pliki, zdjęcia, konta, skrzynki mailowe, także te nieużywane, przechowywane są centrach przetwarzania danych, które już teraz pochłaniają tyle energii, co 30 elektrowni jądrowych. 

Użytkownicy sieci tworzą dane w zastraszającym tempie. Kampania "The Big Data Takedown" została zrealizowana dla peruwiańskiej organizacji ekologicznej Action Earth. Początek kampanii miał miejsce 22.04 czyli w Światowy Dzień Ziemi, a jej głównym celem jest uświadomienie użytkownikom internetu, jak wielkie znaczenie dla planety mają niekończące się ilości danych, które współcześnie są przez nich generowane. Twórcy akcji chcą przekonać do bycia wirtualnie odpowiedzialnym, na co składa się m.in. usunięcie nieużywanych kont i plików.

W mocnym w przekazie spocie bombardują odbiorcę danymi i porównaniami, o których przeciętny użytkownik internetu nie ma pojęcia, a które skutecznie przemawiają do wyobraźni: "Your ancient hotmail account form 1996 is growing into a pile of spam the size of the rock of Gibraltar" ("Twoje przedpotopowe konto na hotmailu z 1996 roku urasta w stertę spamu wielkości Skały Gibraltarskiej") Kampania ta ma być nie pojedynczym spotem, a początkiem ruchu na rzecz ograniczania ilości danych oraz bardziej zrównoważonego korzystania z sieci. Na stronie można nawet obliczyć ile zanieczyszczeń produkują własne dane oraz usunąć nieużywane konta za pomocą specjalnej aplikacji.

Milena Molęda



Nazwa kampanii:
The Big Data Takedown
Czas:
2016.5.18
Nadawca:
Action Earth
Media:
Internet
Wykonawca:
Circus Grey
Adresaci:
Internauci





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek