logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Wirtualna burza mózgów o kampanii społecznej przeciw rakowi
28.03.2011
Tematy: Wydarzenia

Wirtualna burza mózgów o kampanii społecznej przeciw rakowi



Ponad 500 uczestników Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” wzięło udział w wirtualnym warsztacie kreatywnym. 25 marca młodzież zgromadzona przed ekranami komputerów w całej Polsce dowiedziała się jak stworzyć kampanię społeczną dotyczącą profilaktyki raka płuca.

W tym roku, po raz pierwszy w historii programu, warsztat kreatywny został przeniesiony do internetu. Uczestnicy na żywo brali udział w prelekcjach, komentowali i zadawali pytania prelegentom. Krótkie przypomnienie z poprzednich edycji zaprezentowano w formie videocastów z udziałem dr. Janusza Medera, Prezesa Polskiej Unii Onkologii i Jerzego Toczyskiego, Prezesa Zarządu GlaxoSmithKline.

Do udziału w tegorocznym warsztacie zostało zaproszonych 89 najlepszych zespołów z całej Polski, które w pierwszym etapie programu wyróżniały się nie tylko skutecznością, ale i kreatywnością w popularyzacji idei badań profilaktycznych. Do drugiego etapu najwięcej zespołów zakwalifikowało się z województwa lubelskiego – zespoły z Lubelszczyzny przeprowadziły prelekcje dla ponad 15 tys. osób, rozdały blisko 30 tysięcy ulotek oraz zebrały 18.185 podpisów na deklaracji poparcia programu „Mam Haka na Raka”. Łącznie podczas działań w regionach ponad 135 tys. osób uczestniczyło w wykładach na temat profilaktyki nowotworowej. Młodzież zaangażowała do swoich działań ponad 1800 różnych podmiotów m.in. media, lokalne samorządy, ekspertów oraz firmy prywatne.

Warsztat on-line został podzielony na dwa moduły. W pierwszej części Paweł Prochenko z Fundacji Komunikacji Społecznej opowiedział młodzieży co należy brać pod uwagę i jakich błędów unikać przy planowaniu kampanii społecznej. Nowością podczas warsztatu było wystąpienie reżysera Jana Forysia oraz copywritera Rafała Forkasiewicza. Eksperci przedstawili proces powstawania pomysłu kreatywnego i scenariusza reklamowego, opisali również jak wygląda tworzenie ilustracji scenariusza filmowego, czyli storyboardów. Opowiedzieli także o najważniejszych etapach spotkań ze studiem filmowym oraz jak wygląda typowy dzień zdjęciowy. W drugiej części spotkania doc. Joanna Domagała-Kulawik przybliżyła Hakowiczom najważniejsze fakty dotyczące raka płuca. Na koniec warsztatu uczestnikom tegorocznej edycji Mam Haka na Raka zostało przedstawione finałowe zadanie konkursowe, polegające na stworzeniu kampanii społecznej zachęcającej do badań profilaktycznych w kierunku raka płuca.

– Przed Hakowiczami ostatni etap programu – tworzenie kampanii społecznej. Biorąc pod uwagę doskonałe projekty z poprzednich edycji, nie możemy się doczekać tegorocznych pomysłów. Zdajemy sobie sprawę, że przygotowanie projektu kampanii społecznej nie jest zadaniem łatwym, dlatego też podczas Warsztatu Kreatywnego młodzieży została przekazana niezbędna wiedza z dziedziny reklamy i marketingu, która pomoże im w wypracowaniu własnego pomysłu. W IV edycji znaczącą zmianą jest przeniesienie warsztatu do internetu. Mamy nadzieję, że taka formuła spodoba się uczestnikom – mówi Jerzy Toczyski, Prezes Zarządu GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, partnera strategicznego programu.

Celem warsztatu kreatywnego było zapoznanie młodzieży z tajnikami tworzenia i produkcji reklamy społecznej. Przez najbliższe dwa tygodnie uczestnicy programu będą opracowywać własne projekty kampanii, w tym hasło, plakat, spot radiowy i spot telewizyjny o spójnym przekazie. Zwycięski projekt poznamy 10 czerwca br. podczas Gali Finałowej w Warszawie, na którą zostaną zaproszone wszystkie zespoły, które nadeślą swoje pomysły na kampanię społeczną.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek