Według oficjalnych danych jeden na trzy śmiertelne wypadki drogowe w Chile jest spowodowany rozproszeniem uwagi kierowcy – najczęściej w wyniku korzystania z social mediów podczas jazdy. Mimo tak zatrważających danych, tradycyjne kampanie poświęcone bezpieczeństwu ruchu drogowego nie odniosły spodziewanych rezultatów.
Sytuację zmieniła dopiero inicjatywa Social Wreaths (w wolnym tłumaczeniu Wieńce Socialmediowe). Inspiracją dla niej były animitas – przydrożne pomniki lub kapliczki, zwyczajowo wznoszone w miejscach gwałtownej śmierci i stanowiące ważny element chilijskiego kultu zmarłych. Ich polskim odpowiednikiem są przydrożne krzyże, stawiane w miejscach wypadków, w których – z reguły młoda – osoba straciła życie.
W ramach kampanii Social Wreaths powstały tradycyjne animity złożone z kwiatowych przedstawień logo popularnych aplikacji: Instagrama, Facebooka, WhatsAppa i TikToka, zmieniając je w alarmujący komunikat o związku między używaniem smartfonów a śmiertelnymi ofiarami na drogach.
Kampania doprowadziła do zmniejszenia liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych o 17%, odbiła się również szerokim echem w chilijskich mediach.
txt: Dorota Chrobak
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi