logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
30.11.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Chile

Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe



Według oficjalnych danych jeden na trzy śmiertelne wypadki drogowe w Chile jest spowodowany rozproszeniem uwagi kierowcy – najczęściej w wyniku korzystania z social mediów podczas jazdy. Mimo tak zatrważających danych, tradycyjne kampanie poświęcone bezpieczeństwu ruchu drogowego nie odniosły spodziewanych rezultatów.

Sytuację zmieniła dopiero inicjatywa Social Wreaths (w wolnym tłumaczeniu Wieńce Socialmediowe). Inspiracją dla niej były animitas – przydrożne pomniki lub kapliczki, zwyczajowo wznoszone w miejscach gwałtownej śmierci i stanowiące ważny element chilijskiego kultu zmarłych. Ich polskim odpowiednikiem są przydrożne krzyże, stawiane w miejscach wypadków, w których – z reguły młoda – osoba straciła życie.

W ramach kampanii Social Wreaths powstały tradycyjne animity złożone z kwiatowych przedstawień logo popularnych aplikacji: Instagrama, Facebooka, WhatsAppa i TikToka, zmieniając je w alarmujący komunikat o związku między używaniem smartfonów a śmiertelnymi ofiarami na drogach.

https://video.adsoftheworld.com/i3hlhwmgqdpi2v0b5x5cqolu4b95.mp4

 

Kampania doprowadziła do zmniejszenia liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych o 17%, odbiła się również szerokim echem w chilijskich mediach.

txt: Dorota Chrobak

outdoor Chile integrated direct ambient


Nazwa kampanii:
Social Wreaths
Czas:
2024.11
Nadawca:
Gobierno de Chile / Ministerio de Transporte de Chile
Media:
integrated (ambient, direct, outdoor)
Wykonawca:
VML Health Spain • VML





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek